آموزش ساخت آینه چراغ دار هالیوودی یا خرید آینه چراغ دار
خرید-آینه-چراغ-دار-هالیوودی

آموزش ساخت آینه چراغ دار هالیوودی یا خرید آینه چراغ دار

خرید آینه چراغ دار هالیوودی گریم

شاید شما هم در فیلم ها و یا پشت صحنه آنها دیده باشید برای گریم بازیگران، آنها مقابل آینه هایی قرار میپیرند که دورتادور آن چراغ وجود دارد. به این نوع از آینه ها اصطلاحات مختلفی مانند آینه چراغ دار (Hollywood Mirror Bulb Lights) ، آینه هالیوودی ، آینه آرایشی چراغدار دیواری ، آینه لامپی یا آینه لامپ دار و … گفته می شود. آینه آرایشی چراغدار یا آینه گریم وسیله ای است که در اطراف آن از لامپ های ال ای دی استفاده می شود. معمولا خرید آینه چراغ دار ( خرید آینه هالیوودی ، خرید آینه آرایشی چراغدار دیواری ، خرید آینه لامپی یا خرید آینه لامپ دار ) برای آرایش یا گریم مورد استفاده می گیرد. البته بعضی از افراد بجای خرید این نوع آینه اقدام به ساخت چراغ آینه دار هالیوودی ( ساخت آینه لامپی ) با استفاده از لامپ ال ای دی یا لامپ کم مصرف می کنند.

در این مطلب از مجله میتره به بررسی آینه های چراغ آینه دار هالیوودی یا همان و ویژگی ها و کاربرد آینه های لامپ دار و همچنین آموزش ساخت چراغ آینه دار هالیوودی می پردازیم.

آینه چراغ دار هالیوودی آرایشی چیست و چه کاربردی دارد ؟

آینه ها فراتر از کاربرد عملی که دارند برای کمک به نظافت شخصی و انجام بهتر برخی کارها آینه برای اتاق خواب، ورودی خانه یا اتاق نشیمن و … به کار می روند. علاوه بر این درخشش و زیبایی بسیاری نیز ایجاد می کنند. آینه ها تقریباً توانایی جادویی در بزرگتر و روشنتر نشان دادن یک اتاق دارند. برای گسترش بصری به خصوص برای خانه های کوچک می توانند استفاده شوند. آینه ها انواع بسیار مختلفی دارند که از بین آن ها می توان به آینه چراغ دار آرایشی اشاره کرد.

آینه گریم، آینه‌ای معمولی است که در اطراف آن لامپ‌هایی نصب می‌شود تا نور مناسبی را برای آرایش و گریم و اصلاح مهیا سازد. امروزه به جز مصارف حرفه‌ای مانند گریم، آینه چراغ‌دار در میان مردم رواج بسیاری پیدا کرده و به نوعی می‌توان گفت که در دنیای مد و آرایش تبدیل به یک ترند شده است.

خرید-آینه-لامپ-دار-آرایش-و-گریم

 

کاربردها و مزایای آینه لامپی هالیوودی

از مزیت‌های آینه گریم می‌توان به ایجاد زاویه دید بهتر گریمور و یا خود فرد اشاره کرد. لامپ‌ها و نورپردازی موجود در این نوع از آینه‌ها تمامی نقاط صورت را به شکل واضح نمایان کرده و مشکلات پوستی را نیز نشان می‌دهد. به همین دلیل هم می‌توان آنها را به خوبی برطرف کرده و گریم و آرایش کامل‌تری را به انجام رساند.

علاوه بر این می‌توان گفت که قابل تغییر و تعویض بودن لامپ‌های آینه چراغ‌دار نیز از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود، چرا که در این صورت دست شما برای استفاده از این وسیله به مراتب بازتر خواهد بود.

این نوع از آینه‌ها هم در آرایشگاه‌ها و هم در منازل مورداستفاده می‌گیرند و برای انتخاب آنها نیز می‌توان به موارد بسیاری توجه کرد. نکته‌ای که در رابطه‌ با آینه گریم وجود دارد این است که از شکل آینه تا نورپردازی و … همه‌وهمه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شما به عنوان یک مصرف‌کننده باید از آنها آگاهی داشته باشید.

آینه چراغ دارهایی که امروزه در بازار موجود هستند غالباً از است میز آرایش تفکیک شده‌اند. این یعنی شما می‌توانید آینه گریم خود را با هر میز آرایشی که دوست دارید هماهنگ کنید. علاوه بر این اگر هم قصد تغییر و تعویض میز آرایش خود ندارید، کافی است که یک آینه گریم تهیه کنید و آن را در بالای میز آرایش خود قرار دهید، بدون آنکه به میز آرایش جدید نیاز داشته باشید .

آموزش ساخت آینه چراغ دار هالیوودی آرایش و گریم ؛ چگونه آینه چراغ دار بسازیم ؟

اگر قصد خرید آینه لامپ دار گریم را از فروشگاه های بیرون ندارد، حتما این سوال برای شما پیش می آید که گونه آینه چراغ دار هالیوودی بسازیم ؟ اما با تجهیزات و نحوه انجام کار آشنایی نداشته باشید.

در ادامه این مطلب از مجله میتره به نحوه آموزش ساخت آیینه لامپ دار گریم و آزایش می پردازیم. فقط باید توجه داشته باشید اگر در کارهای الکتریکی تجربه و مهارت ندارید، از انجام این کارها بپرهیزد و ساخت این آینه را به متخصصین بسپارید.

آموزش-ساخت-آینه-چراغ-دار-هالیوودی-آرایش-و-گریم

 

  • انتخاب نوع آینه

در اولین گام از ساختن یک آینه هالیوودی باید نوع آینه را انتخاب نمایید. شکل و اندازه آینه بستگی به سلیقه شما و مکانی که قرار است استفاده کنید بستگی دارد. بهتر است کیفیت تصویر آینه هم از نوع استاندارد و با کیفیت انتخاب شود.

  • انتخاب قالب آینه

در مرحله بعد با توجه به اندازه آینه، باید یک قاب مناسب برای آن انتخاب نمایید. پهنای قاب باید در حدی باشد که امکان نصب لامپ روی آن وجود داشته باشد. جنس قاب آینه چراغدار می تواند از چوب، نئوپان، پلاستیک، فلز، pvc و … باشد.

  • انتخاب نوع و تعداد لامپ ها

در مرحله بعد باید تعداد لامپ ها و نوع لامپ ها را انتخاب نمایید. با فاصله مناسب بر روی قاب، تعداد لامپ ها را تخمین بزنید. برای نوع لامپ نیز پیشنهاد می شود اقدام به خرید لامپ ال ای دی بنمایید.چون علاوه بر مصرف کمتر نوردهی بهتری نسبت به لامپ های کم مصرف فلوئورسنت و لامپ های رشته ای دارند. مثلا می توانید از لامپ ال ای دی هالوژنی ۷ وات یا پنل ال ای دی ۱۲ وات و یا لامپ حبابی ۹ وات و … استفاده نمایید.

  • برشکاری قاب

در مرحله بعد باید برشکاری را انجام دهید. برش می توانید با دستگاه لیزری یا ابزاری برشکاری دستی انجام گیرد. در صورتی که تجهزات این کار را ندارید می توانید این کار را به مغازه های تابلوسازی بسپارید. تابلوسازان
محاسبه هزینه برش و سوراخ کاری را به دو روش متری و یا ساعتی انجام می دهند. پس از این که برش و سوراخ کاری انجام شد، کار شما آماده نصب لامپ و مونتاژ است.

  • نصب و مونتاژ لامپ ها

مرحله بعدی نصب و مونتاژ است. به تعداد لامپ های سرپیچ لامپ هم خریداری نمایید. همچنین به مقدار لازم باید سیم برق داشته باشید. سریچ لامپ ها را با سیم به روش سری به هم متصل کنید و در انتها سیم نیز یک دو شاخه قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید