خرید لامپ دست دوم و تعمیری

خرید لامپ دست دوم و تعمیری

خرید لامپ ال ای دی دست دوم و تعمیری

سال های زیاد است که روشنایی منازل و محل کارمان با استفاده از لامپ های رشته ای معمولی انجام شده است. لامپ هایی که بسیار پرمصرف هستند، طول عمر کوتاهی دارند و بیشتر انرژی مصرفی خود را به جای نور به گرما تبدیل می کنند. در این روزها و با توجه به این که همه ابعاد زندگی ما با پیشرفت فناوری دچار تغییرات شده اند، لامپ های ال ای دی کم مصرف هم جایگزین لامپ های قدیمی شده اند. اما آیا خرید لامپ دست دوم ال ای دی یا خرید لامپ تعمیری و لامپ تعمیر شده و لامپ کارکرده انتخابی مناسبی برای روشنایی است؟

با این مطلب از مجله میتره همراه باشید تا به مزایای خرید لامپ ال ای دی کارکرده ( خرید لامپ تعمیری ال ای دی ) و معایب خرید لامپ دست دوم کارکرده بپردازیم.

مزایای خرید لامپ دست دوم ال ای دی

شاید در مورد مزایای خرید لامپ تعمیری ال ای دی یا خرید لامپ کارکرده ال ای دی ( خرید لامپ تعمیر شده ) بتوان گفت تنها مزیت این خرید، قیمت لامپ است.

با توجه به اینکه قیمت لامپ ال ای دی  (لامپ LED) مبلغ بیشتری نسبت به لامپ رشته ای و کم مصرف دارد، با خرید لامپ دست دوم یا کارکرده در قیمت های کمتری نسبت به لامپ نو نی توان روشنایی مورد نیزا را تامین کرد.

خرید-لامپ-تعمیری-کارکرده

معایب خرید لامپ دست دوم ال ای دی

در مورد معایب خرید لامپ ال ای دی تعمیر شده یا معایب خرید لامپ کارکرده می توان چندین مورد را ذکر کرد که مهمترین آن ها عبارتست از گارانتی، طول عمر لامپ و میزان نوردهی لامپ

گارانتی لامپ

باید توجه داشته باشید که هرگونه باز کردن لامپ و یا تعمیرات لامپ، لامپ را از شرایط گارانتی خارج نموده و حتی در صورتی که از تاریخ گارانتی زمانی باقی مانده باشد، لامپ شامل گارانتی نخواهد شد. پس اگر پس از مطالعه آموزش تعمیر لامپ ال ای دی قصد استفاده از آن لامپ را داشتید، شامل گارانتی نخواهد بود.

در صورتی که با خرید لامپ ال ای دی، پنل، سنسور و کلیه محصولات میتره از یکسال گارانتی می توانید بهره مند شوید.

طول عمر لامپ 

 طول عمر اولین و مهم‌ترین معیار، در لامپ‌های ال‌ای‌دی محسوب می شود. لامپ‌ها LED طول عمری بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار ساعت دارند. این طول عمر در مقایسه با لامپ های دیگر بسیار بیشتر است.

با خرید لامپ ال ای دی دست دوم و لامپ کارکرده و یا لامپ تعمیر شده اطلاعاتی در مورد میزان عمر آن و مدت استفاده قبلی آن نخواهید داشت و به احتمال زیاد نور این لامپ عمر کوتاهی خواهد داشت.

نوردهی لامپ

طول عمر مفید لامپ های ال ای دی در حدود یکسال است و پس از آن نوردهی لامپ به مرور زمان کاهش پیدا می کند. لامپ های کارکرده و لامپ تعمیری بیشتر عمر مفید و یا کل عمر مفید خود را طی کرده اند و هیچگاه نوری معادل توان مصرفی خود نخواهند داشت.

جمع بندی؛ آیا خرید لامپ ال ای دی دست دوم یا تعمیر شده به صرفه است ؟

پس از بررسی مزایا و معایب خرید لامپ دست‌دوم و کارکرده و لامپ تعمیر شده می توان به یک جمع بندی در مورد خرید این نوع لامپ ها رسید.

شاید در نگاه اول خرید این نوع لامپ بسیار اقتصادی و به صرفه بنظر برسد، اما با در نظر گرفتن عمر کوتاه این لامپ، و نداشتن گارانتی دز واقع شما در حال پرداخت هزینه بیشتری نسبت به یک لامپ ال ای دی نو می باشید.

تنها در صورتی که برای مدت بسیار کوتاهی قصد روشنایی مکانی را دارید و آن لامپ را در مکانی دیگر نیز نمیخواهید مورد استفاده قرار دهید، این خرید می‌تواند منطقی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید