شرکت های تولید کننده لامپ ال ای دی
شرکت های تولید کننده لامپ ال ای دی

شرکت های تولید کننده لامپ ال ای دی

شرکت های تولید کننده لامپ ال ای دی

تولید کنندگان داخلی لامپ ال ای دی

براساس آمار انجمن تولیدکنندگان لامپ ایران در حال حاضر بیش از نصف نیاز بازار کشور به لامپ توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود. سال ۹۸ شرکت های تولید کننده لامپ ال ای دی ضمن سرمایه گذاری قابل توجه موفق شدند مواد اولیه زیادی تهیه کنند تا بتوانند همه نیاز بازار را پوشش دهند.

 تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت برای تولید لامپ در کشور پروانه بهره برداری دریافت نموده اند. در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ شرکت فعال تولید کننده در صنعت لامپ کشور وجود دارد. این واحدها می توانند تمام نیاز بازار را برآورده کنند.

لامپ ال ای دی تولید داخل مبتنی بر استاندارد ملی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود. این استاندارد پارامترهای مختلفی همچون کیفیت نور، ایمنی، میزان نوردهی، برچسب انرژی، عمر بالا و غیره را شامل می شود.

بنابر اظهار رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ کشور خیلی از مردم به اشتباه وات را ملاک خرید لامپ قرار می دهند در حالی که باید میزان نوردهی را در زمانی که لامپ کار می کند مورد ملاک قرار دهند. میزان نوردهی با واحد لومن در جعبه های بسته بندی لامپ نشان داده می شود.

در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا تولیدکنندگان داخلی لامپ های وارداتی ارزان چینی را عاملی برای تهدید صنعت لامپ در کشور می دانند، باید اظهار کرد متاسفانه لامپ هایی که وارد کشور می شوند ضمن غیر استاندارد بودن از نور کمتر و همینطور عمر کوتاهی برخوردارند. این لامپ ها بخشی از گمرکات، تعدادی از بازارچه های مرزی و بخشی هم بصورت قاچاق به بازارهای داخلی راه پیدا می کنند.

طبق آزمایشات و بررسی های صورت گرفته اکثر لامپ های وارداتی به خصوص لامپ های که طی ۷ تا ۸ ماه گذشته وارد کشور شده اند فاقد استاندارد لازم بوده و از مشکلات زیادی رنج می برند. بارها در خصوص لامپ های وارداتی بی کیفیت و فاقد استاندارد به اداره استاندارد گزارش شده اما متاسفانه اداره استاندارد خود را موظف نمی داند کالاهای وارداتی را بررسی کندفقط به تولیدات داخل نظارت بیشتری دارد.

انجمن تولیدکنندگان لامپ روشنایی

در راستای اجرای قانون کار جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه انجمن های صنفی و به منظور حفظ حقوق، دفاع از منافع مشترک حرفه ای، بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی، کوشش در بالابردن سطح آگاهی های اعضاء، این انجمن صنفی بموجب مقررات قانونی و رعایت حفظ منافع جامعه تشکیل میگردد.

اهداف انجمن مطابق موارد زیر است.

  • تعیین سیاست انجمن در زمینه پذیرش عضو جدید و شرایط عضویت بر اساس اساسنامه
  • تعیین کار گروهای لازم فرهنگی،حقوقی…
  • تعیین سیاست و استرات‍‍‍‍ژی انجمن در زمینه چگونگی رویاروئی با لامپهای کم مصرف ‍‍‍
  • استاندارد سازی،مبارزه با قاچاق لامپ های بدون کیفیت و ورود از مرزهای مجاز آنها
  • ایجاد هماهنگی و همکاری بین اعضاءبمنظور تنظیم حجم تولیدات،تنظیم بازار و قیمت گذاری همچنین جلوگیری از سوءاستفاده مشتریان بد حساب از طریق اعلام اطلاعات آنان به کلیه اعضاء
  • بررسی وضع صنعت لامپ در آینده و ارائه طریق به اعضا به منظور ادامه فعالیت و احتمالاً تغییر تولیدات بر اساس تقاضای بازار با توجه به تکنولوژی روز دنیا
  • همکاری با سایر انجمنها و تشکلهای مرتبط،(سندیکای برق،چراغ سازان و…)
  • تأمین مواد اولیه مورد نیاز اعضاء از طریق عمده از خارج و تولیدکنندگان داخلی
  • در صورت امکان و موافقت اعضاء فروش تولیدات آنان از طریق انجمن.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍
برندهای-لامپ-ال-ای-دی

شرکت های تولید کننده لامپ ال ای دی 

از برندها و شرکت های تولید کننده لامپ ال ای دی می توان به برخی برندهای داخلی و خارجی اشاره کرد.

از برندهای خارجی لامپ ال ای دی:

از برندهای داخلی:

 

برند عضویت اتحادیه تولیدکنندگان لامپ روشنایی گواهی استاندارد ایران گواهی استاندارد اروپا CE
میتره
پارس شعاع توس
افراتاب
بروکس
پارس شهاب

دیدگاهتان را بنویسید