ماژول ال ای دی
ماژول-ال-ای-دی-اس-ام-دی

ماژول ال ای دی

ماژول ال ای دی و ماژول اس ام دی

ماژول ال ای دی چیست ؟

ماژول ال ای دی یا ماژول اس ام دی یک وسیله مستقل از ال ای دی می باشد و می تواند کارایی مجزا و یا مرتبط با سایر تجهیزات داشته باشد. معمولا ماژول ال ای دی برای تامین روشنایی قابل حمل، به کار می روند. این ماژول ها نور را از حباب های کوچکی که متناسب با نوع کاربرد از جنس های مختلفی ساخته می شوند، منتشر می کنند. از ماژول ها در ساخت چراغ های شب، تامین روشنایی بیرون منزل، چراغ های فلش و… استفاده می شود. پیش از خرید ماژول ال ای دی بهتر است اطلاعاتی در مورد آن کسب کنید.

ماژول اس ام دی چیست ؟

ماژول اس ام دی ( ماژول smd ) همان ماژول ال ای دی است. ماژول اس ام دی همراه باکنترلر و پاور تغذیه در یک قاب تابلو روان کنار هم قرار می گیرند و نمایشگر LED و تلویزیون شهری  را به وجود می آورند که به عنوان یک پیام نمای متحرک استفاده می شوند، نمایشگر ال ای دی به مرور جایگزین مناسب و کارآمدتری نسبت به تابلو های سنتی فلکس و بنر و … بگیرند.

اجزای یک ماژول ال ای دی ( ماژول اس ام دی)

ماژولLED  شامل یک یا چندین LED است که بر روی یک برد نصب می شوند و می توانند طرح ها و چیدمان های مختلفی داشته باشند.

یک ماژول ال ای دی کامل شامل هیت سینک یک پارچه می شود. بسته به نیاز، در چندین مدل وجود دارند:

  • دیفیوزر
  • شفاف
  • منشور
  • و …

اجزای-ماژول-ال-ای-دی

تفاوت ماژول ال ای دی تک رنگ و ماژول تمام رنگی

 

ماژول  تک رنگ

رنگ ال ای دی به کار رفته در ساخت ماژول تابلو روان, تعیین کننده رنگ ماژول است. ماژول LED تک رنگ مجموعه ای از ال ای دی های یک رنگ هستند که اغلب در رنگ های ماژول تک رنگ قرمز، ماژول تک رنگ سفید و ماژول تک رنگ سبز عرضه می شوند، ماژول تک رنگ به دلیل سادگی و قیمت مناسب به طور گسترده ای در مراکز تجاری و فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرند.
هم چنین این ماژول ها قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را نیز به طور همزمان دارند مشروط به این که با مادربرد متناسب مورد استفاده قرار گیرند که در این صورت علاوه بر نمایش افکت ها و انیمیشن های مختلف قابلیت پخش فیلم و تیزرهای تبلیغاتی را نیز دارا می باشند.
 

ماژول فول کالر

ماژول ال ای دی تمام رنگ به دلیل دارا بودن ۳ رنگ اصلی ال ای دی (قرمز، سبز و آبی) قابلیت نمایش تمامی رنگ ها (۱۶ میلیون رنگ) را دارند که به اصطلاح به این ماژول ها، ماژول فول کالر گفته می شود، ماژول تمام رنگ در ابعاد و تراکم های متفاوت طراحی و تولید می شوند هر اندازه که تراکم ال ای دی ها در ماژول بالاتر رود تصویری که تلویزیون شهری در نهایت  ارائه میدهد وضوح بالاتری خواهد داشت.
این ماژول ها در ساخت صفحه نمایش های شهری مورد استفاده قرار می گیرند که به دلیل توانایی که در پخش تصاویر، فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی رنگی دارند جایگاه ویژه ای در بازار تبلیغات تصویری یافته است.
 

 

تفاوت های ماژول DIP و  SMD

در گذشته بهترین نوع ماژول تمام رنگ جهت استفاده در نمایشگرهای فضای خارجی ماژول های  DIP مانند ماژول ۳IN1 و RGB بودند، اما از آن جا که فناوری در صنعت صفحات نمایش پیوسته درحال پیشرفت می باشد موجب آن گردیده نسل جدید ماژول فول کالر (ماژول تمام رنگی) با فناوری پیشرفته اس ام دی تولید و به بازار عرضه گردد که با توجه به تفاوت های قابل توجهی که در کیفیت، قیمت و … نسبت به ماژول‌های  DIPدارند توانسته اند به صورت گسترده در تلویزیون  شهری جایگزین ماژول ۳IN1 گردند.

 

منابع:   و researchgate.net , visualled.com

دیدگاهتان را بنویسید