انواع نور لامپ ال ای دی

انواع نور لامپ

انواع نور لامپ

جالب است بدانید که برای انواع نورلامپ‌ها تعریف‌ها و بخش بندی های مختلفی تعریف شده است. هر لامپ ال ای دی سقفی و دیواری می تواند کاربرد متفاوتی از نوری داشته باشد. سه دسته اصلی انواع نور لامپ ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • نور عمومی یا نور محیطی

نور محیطی به عنوان نور کلی و سراسری اتاق عمل می‌کند. نور عمومی به عنوان نور طبیعی اتاق هم در نظر گرفته می‌شود و وظیفه روشن کردن کل فضا را دارد.

نور لوستر، چلچراغ و … معمولا جزو دسته بندی نور عمومی در نظر گرفته می‌شود.

  • نور وظیفه‌ای

نور وظیفه ای تحت عنوان نور کاری هم شناخته می‌شود. نور وظیفه‌ای وظیفه دارد نور محیط کار یا محدوده‌ای را که در آن مطالعه می‌کنید، فراهم کند.

نور چراغ مطالعه یا لامپ زیر کابینت از جمله نورهای وظیفه‌ای هستند.

  • نور تاکید‌کننده

برجسته کردن و روشنایی بخشیدن به نقطه خاصی از منزل، وظیفه نور تاکیدکننده است. برای مثال ممکن است تابلوی نقاشی یا قاب عکس زیبایی داشته باشید که دلتان بخواهد با نورپردازی، روی آن تاکید ویژه‌ای کنید،؛ در این صورت باید سراغ نور تاکیدکننده بروید.

انتخاب نور لامپ ال ای دی مناسب نورپردازی

برای اینکه بتوانید نورپردازی مناسبی برای محیط داشته باشید، نورپردازی را مهندسی شده باید انجام دهید.

ابتدا نور کلی را برای فضای اتاق و یا محل مورد نظرتان تعریف کنید. سپس سراغ نوع نوری بروید که قرار است هنگام کار یا مطالعه استفاده کنید و سپس نوری را اضافه کنید که قرار است روی محل مورد نظر یا هر چیزی که برایتان اهمیت بیشتری دارد، تاکید کند.

در ادامه، در مجله فروشگاه میتره مطالب زیر را نیز مطالعه بفرمایید، تا در نهایت بتوانید برای خرید لامپ ال ای دی نور لامپ مناسبی را برای مکان مورد نظر خود انتخاب کنید.

کدام نور برای کدام اتاق مناسب است؟

کدام لامپ را انتخاب کنم؟

لامپ چند وات بگیرم؟