خرید چراغ وال واشر چه کاربردی دارد ؟

خرید چراغ وال واشر چه کاربردی دارد ؟

چراغ وال واشر

وال واشر (wallwasher) یک نوع چراغ ال ای دی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن قطعات ال ای دی ساخته می شود. نام وال واشرها به علت نصب و استفاده آن ها بر روی دیوار به این عنوان شناخته می شود. وال واشر ها یکی از محصولات روشنایی جایگزین پروژکتور های ال ای دی است. به عنوان مثال در شرایطی که نیاز به نور زیاد باشد و امکان استفاده از پروژکتور وجود نداشته باشد خرید چراغ وال واشر می تواند گزینه مناسبی برای نورپردازی است.

در وال واشر ها تعداد لامپ ها، اندازه و میزان نوردهی آن ها، با توجه به کاربرد وال واشر می تواند متفاوت باشد. از نورپردازی با لامپ وال واشر معمولا در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

مزایا و کاربردهای چراغ وال واشر

مزایای خرید چراغ وال واشر چیست ؟

وال واشرها به علت استفاده از قطعات ال ای دی، خاصیت، برتری و مزایای ال ای دی ها را دارد. از جمله ویژگی ها و مزایای وال واشر ال ای دی نسبت به لامپ های فلورسنت یا رشته ای، بالا بودن تمرکز نوری و بازدهی نوری بالا می باشد.

  • بهره نوری بالا
  • مصرف برق پایین
  • قابلیت نصب در زوایای مختلف
  • نور با طیف های رنگ متنوع
  • پرتاب نور بالا
 

چراغ-وال-واشر

کاربردهای های چراغ وال واشر

وال واشر ها کاربردهای های بسیاری دارد و از جمله کاربردهای آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

ساختمان و قطعات چراغ وال واشر

بطور کلی وال واشر ها از چند قسمت اصلی ساخته می شود که در ادامه به آن پرداخته شده است. اگر قصد خرید چراغ وال واشر ال ای دی را دارید بد نیست اطلاعاتی در مورد این نوع چراغ داشته باشید.

۱- قطعات ال ای دی

توان هر ال ای دی وال واشر معمولا یک وات می باشد. البته از توان های دیگر ال ای دی (مثل ۳ وات) نیز می توان استفاده نمود. ولی به دلیل اینکه نوردهی LED های پاور همراه با تولید حرارت است و باید برای خنک کردن و انتقال این حرارت روش هایی را در نظر گرفت، از ال ای دی با توان بالاتر استفاده نمی گردد. چرا که هرچه توان ال ای دی بالاتر باشد، تولید حرارت آن نیز بیشتر خواهد بود.

وال-واشر-ال-ای-دی

با توجه به حجم نور تولیدی و در نظر گرفتن ابعاد نقطه تولید کننده این نور، حرارت به وجود آمده ناچیز است. ولی برای افزایش طول عمر ال ای دی، باید این حرارت را سینک کرد. برای انتقال این حرارت از هیت سینک استفاده می شود.

۲- بدنه وال واشر

هیت سینک در چراغ وال واشر، همان بدنه وال واشر است. برای انتقال حرارت از آلومینیم استفاده می کنند که حرارت را زود به خود می گیرد و سریع هم خنک می شود. با تماس دادن بدنه آلومینیومی به سطح زیرین ال ای دی، حرارت تولید شده در چیپ LED به بیرون منتقل می شود.

وزن بدنه و سطح آن، یک پارامتر تعیین کننده در مرغوبیت و کیفیت وال واشر می باشد. چون هرچه بدنه چراغ والواشر سبک تر و نازک تر بوده و سطح تماس کمتری با هوا داشته باشد، حرارت بیشتر در LED می ماند و طول عمر قطعه کم می شود. تولید کنندگان اغلب برای کاهش قیمت در بازار، از بدنه سبک تر استفاده می کنند که همین امر موجب کاهش طول عمر المان می شود.

۳- لنز وال واشر

با توجه به پرتاب نور وال واشرها و مصرف آن ها برای پرتاب نور بیشتر و پوشش نوری بیشتر، از لنز در مقابل LED ها استفاده می شود. کار لنز متمرکز کردن و جهت دادن به نور وال واشر است. این لنزها می توانند زوایای گوناگونی از ۵ درجه تا ۱۲۰ درجه و یا بیشتر داشته باشند. به طور کلی در یک وال واشر ال ای دی خطی از یک نوع لنز با یک زاویه پخش نور استفاده می شود.

در مورد کیفیت لنز، شفافیت و عدم داشتن حباب موجب مرغوبیت لنز می شود. لنز وال واشر را با استفاده از هولدر بر روی ال ای دی تثبیت می کنند. لنزها انواع گوناگونی نیز دارند؛ از جمله لنز محدب، لنز تخت، لنز مشجر و لنز یکپارچه که در آن هولدر و لنز یک تکه می باشد.

۴- درایور والواشر

قطعه الکتریکی که برق شهر را تبدیل به ولتاژ و جریان مورد نیاز ال ای دی ها می کند، درایور می باشد. کاربرد درایور در چراغ وال واشر این است که جریان و ولتاژ را به صورت کنترل شده به ال ای دی منتقل کند. چرا که ال ای دی در اثر کارکرد و تولید نور وال واشر، مقداری حرارت هم تولید می کند. همین حرارت سبب بالاتر رفتن جریان و مصرف ال ای دی می شود. در صورتی که این چرخه ادامه پیدا کند، خیلی زود ال ای دی که المان اصلی تولید کننده نور چراغ وال واشر است، سوخته و از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید