لامپ بالبینگ چیست ؟
لامپ بالبینگ چیست

لامپ بالبینگ چیست ؟

لامپ بالبینگ

لامپ بالبینگ یا چراغ بالبینگ (Bulbing Lamp) در واقع چراغ خواب هایی هستند که که از ال ای دی ها بهره می برند. مهمترین تفاوتشان با سایر لامپ ها و وسایل روشنایی در تابش غیر مستقیم نور است، بدین صورت که نور مستقیم از منبع نور به چشم ما نمی رسد و پس از برخورد با طرح حک شده بر روی یک صفحه، طرحی بصورت نورانی نمایان می شود.

 این چراغ خواب ها با بهره مندی از طراحی های جالب و بازی با نور زیبایی به دکوراسیون می بخشد. می توان بالبینگ ها را به نگاره هایی که به جای جوهر و رنگ از نور در آنها استفاده میشود تشبیه کرد.

لامپ بالبینگ یا چراغ بالبینگ با نام های دیگری مانند بالبینگ سه بعدی، بالبینگ چهره، آباژور سه بعدی، لامپ بالبینگ چهره، چراغ خواب سه بعدی و … نیز شناخته می شود.

بالبینگ چگونه کار می کند و اجزا ساختار بالبینگ کدام است ؟ 

بالبینگ از سه قسمت اصلی تشکیل شده که شامل پایه ، منبع نور و یک صفحه است.

خرید چراغ بالبینگ

پایه

پایه نوری تامین کننده نور مورد نیاز چراغ است. پایه توسط آداپتور به جریان برق متصل می شود و سپس روشنایی مورد نیاز چراغ را فراهم می کند. پایه از مواد مختلفی می تواند ساخته شود مانند چوب، رزین، فلز و … . پایه ها دارای طراحی اختصاصی، کلید روشن و خاموش روی پایه، رنگ بندی می باشند. معمولا پایه ها چند نوع ریموت دار، سیمی، موزیکال و… می باشند.

منبع نور

منبع نوری داخل پایه که نقش اصلی را در محصول ایفا می کند از نوع فناوری اس ام دی SMD یا لامپ ال ای دی است. این ال ای دی خت علاوه بر نور زیبا، دارای کیفیت و طول عمر بالایی بوده و در شرایط مناسب بیش از ۲۵۰۰۰ ساعت عمر مفید خواهند داشت. نکته دیگر دمای طبیعی پایه در حالت کار و حتی در زمان های بالای روشن بودن چراغ می باشد. به علت استفاده از فناوری ال ای دی  که گرمای کمی تولید می کنند، بالبینگ هم گرمای زیادی نخواهد داشت.

صفحه

صفحه اکریلیک مهم ترین نقش را در کیفیت و زیبایی یک چراغ خواب سه بعدی بر عهده دارد. صفحات اکریلیک یا پلکسی گلاس ها صفحاتی از جنس از پلی کربنات هستند که دارای مقامت بالا و شفافیت و زیبایی بوده و بر خلاف شیشه نشکن نیز می باشند. برش ها و شکل های مورد نظر برای نمایش بر روی این صفحه ایجاد می شود.

طرح های گوناگون با ابعاد مختلف، توسط دستگاه لیزر روی صفحه اکریلیک حکاکی شده و در اثر ورود نوری که از پایه به صفحه تابیده شده طرح یا تصویر روی صفحه اکریلیک قابل رویت و درخشان می شود. طرح های سه بعدی به صورت دو بعدی حکاکی می‌شوند اما در دید روبرو سه بعدی به نظر می رسند.

انواع بالبینگ

با وجود اینکه ساختار کلی و عملکرد انواع بالبینگ مشابه است، اما انواع بالبینگ در نوع پایه، صفحه و ال ای دی ها تفاوت هایی دارند که از جمله آنها می وان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالبینگ های برقی سیم دار و کلید دار
  • بالبینگ  برقی ریموت دار
  • بالبینگ  لمسی و شارژی
  • بالبینگ  موزیکال 

 

راهنمای خرید بالبینگ

اگر قصد خرید بالبینگ دارید در ادامه به چند نکته برای خرید بالبینگ اشاره می‌کنیم که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • کیفیت برش صفحه اکریلیکی طرح سه بعدی و استحکام پایه آن.
  • قابلیت تعویض طرح بالبینگ برای جلوگیری از هزینه مجدد در صورتی که بخواهید از طرح دیگری در آینده استفاده کنید.
  • تامین انرژی به وسیله آداپتور برق برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی 
  • داشتن کلید روشن خاموش روی پایه دستگاه برای استفاده راحت‌تر و جلوگیری از قطع و وصل مکرر دوشاخه برق آداپتور
  • قابلیت باز شدن و تعویض لامپ LED به منظور تعویض احتمالی لامپ در آینده

این پست دارای یک نظر است

  1. فرش ماندگار

    بسیار کارهای زیبا و هنرمندانه ای است … حتما یکی برای همسرم سفارش می دهم

دیدگاهتان را بنویسید