راهنمای خرید لوستر خوب
راهنمای-خرید-لوستر-خوب

راهنمای خرید لوستر خوب

راهنمای خرید لوستر خوب برای خانه

خرید لوستر و انتخاب لوستر برای خانه (chandelier) برای نورپردازی و نیز زیبایی بخشی و جلوه دهی به محیط خانه و مکان های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اما همین‌ طور که انتخاب و خرید لوستر مناسب در زیبا نشان دادن محیط موثر است، انتخاب نادرست و اشتباه هم باعث شلوغی و بد جلوه کردن آن می‌شود. ترفندها و نکاتی در مورد خرید لوستر برای خانه و محل کار وجود دارد که در این مطلب از مجله میتره به آن ها می پردازیم.

برای خرید لوستر به چه نکاتی توجه کنیم ؟

در ادامه مهترین نکات خرید لوستر و انتخاب لوستر را با هم بررسی میکنیم

مدل لوستر چگونه باشد؟

معمولا در خانه ها چند سبک اصلی دکوراسیون مانند سبک کلاسیک و سبک مدرن و ساده رایج تر است.

سبک کلاسیک در واقع سبکی است که در آن از مبلمان های سلطنتی یا کلاسیک و رنگ ها یی که درخشان هستند و نگاه  ها را به سمت خود جلب می کنند مانند رنگ طلایی در این سبک استفاده می شود. لوستر مناسب این سبک لوسترهای آویزی و بزرگ به همراه کریستال های درخشان و خوش تراش می باشد البته به متراژ منزل خود برای انتخاب این سبک توجه کنید چرا استفاده از این سبک در یک فضای کوچک نه تنها فضا را زیبا نمی کند بلکه به علت استفاده از رنگ های طلایی و قهوه ای که رنگ های رایج در دکور کردن این سبک است فضا را خفه و کوچک تر نیز نشان می دهد.

انتخاب-لوستر-برای-خانه

سبک مدرن لوسترهای کوچک که غالبا روشنایی کمتری دارند و در ترکیب ‌شان فلز یا چوب به کار رفته مناسب خانه‌های مدرن هستند. بهتر است برای این سبک به سراغ لوسترهای مدرن و اسپورت بروید که اکثر این لوسترها از جنس فلز و چوب می باشند.

اگر لوستر انتخابی شما با سبک و رنگ های به کار رفته در منزل در تناسب نباشد نه تنها به فضا زیبایی نمی بخشد بلکه مثل یک وصله ی ناجور همه توجه ها را به سمت خود جلب می کند و باعث می شود هیچ یک از تلاش های شما برای دیزاین فضا به چشم نیاید.

 

چه تعداد لوستر نیاز است؟

انتخاب تعداد لوسترها به اندازه فضا بستگی دارد. مثلا اتاقی بزرگ و سالنی وسیع با سالن یک خانه کوچک تعداد متفاوتی لوستر نیاز پیدا می‌کند. البته نوع معماری و نورپردازی و سلیقه هم مطرح است. برای مثال، برخی ترجیح می‌دهند برای فضایی بزرگ، یک لوستر بزرگ و تجملی در مرکز سقف استفاده کنند و برخی دیگر هم ترجیح می دهند که از چند لوستر کوچک‌تر در نقاط مختلف بهره ببرند. برای تزئین اوپِن آشپزخانه یا به طور کلی، قسمت‌هایی از خانه که چند عدد لوستر کوچک در کنار هم، هارمونی و ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند هم بحث بزرگی و کوچکی فضا تا حدی کنار گذاشته می‌شود.

روشنایی مناسب خانه

 

اندازه لوستر مناسب چقدر باید باشد ؟

فضایی کوچک به یک لوستر بزرگ نیاز ندارد. آویختن یک لوستر کوچک به سقف یک فضای بزرگ هم چندان جالب نیست. پس حواستان باشد که تناسب اندازه لوستر با محیط را در نظر داشته باشید. از ابعاد زیبایی‌شناختی هم که بگذریم، روشن کردن تعداد زیادی لامپ در زمانه‌ای که مدام شعار «لامپ اضافی خاموش» سر داده می‌شود اصلا کار درستی نیست. از طرف دیگر، نور کم هم برای اتاق‌های بزرگ، فضا را دلگیر می‌کند. اگر چشم‌ها را هم ضعیف نکند قطعا فضا را گرفته و دلگیر خواهد کرد.

خرید-لامپ-آفتابی-یا-مهتابی-برای-لوستر

این موارد هم به شما در تعیین سایز مناسب کمک می‌کند:

  • اگر اتاق شما کوچک‌تر از ۳در۳ متر است، عرض لوستر باید بین ۴۳ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد.
  • اگر اتاق شما حدود  ۴در۴ متر است، عرض لوستر باید حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر باشد.
  • اگر اتاق شما حدود  ۴.۵ در ۴.۵ متر است، عرض لوستر باید بین ۶۵ تا ۸۲ سانتی‌متر باشد.
 

لامپ‌ لوستر چه لامپی باشد؟

خرید-لامپ-لوستر

انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌ رنگ لوستر چشم‌ تان را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل ‌تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

لامپ‌های لوستر نباید مدل خیلی عجیب و غریبی داشته باشند. در این صورت اگر یکی از آنها آسیب ببیند، تهیه نمونه آن سخت می‌شود. مثلا لامپ شمعی، لامپ اشکی و لامپ فیلامنتی گزینه های خوبی به عنوان لامپ لوستر است.

 

ارتفاع سقف برای نصب لوستر چند است؟

توجه به ارتفاع و بلندای سقف هنگام انتخاب لوستر خیلی مهم است. اگر سقف پذیرایی ‌تان بلند است، لوسترهای آویزدار و چند طبقه انتخاب خوبی است و اگر سقف کم ‌ارتفاعی دارید، پیشنهاد ما به شما خرید لوستر سقفی است که هم کوتاهی سقف شما کمتر نشان داده شود و هم اینکه مزاحمت برای اهالی خانه ایجاد نکرده و تبدیل به یک مانع نشود و در ضمن زیبایی آن تحت‌ تاثیر فضای کم ‌ارتفاع قرار نگیرد. در این میان کمک گرفتن از دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با لوستر در خانه‌‌های با سقف کوتاه روش بسیار خوبی برای تنظیم نور فضاست.

در مورد ارتفاع لوستر هم  کافی است ارتفاع اتاق را به ۴ و ۵ تقسیم کنید. مثلا اگر ارتفاع اتاق شما ۳ متر است یکبار آن را به چهار تقسیم کنید و یک بار به پنج. عدد اول ۷۵ سانتی‌متر است و عدد دوم ۶۰ سانتی‌متر. یعنی ارتفاع ایده‌آل لوستر برای اتاق شما بین ۶۰  تا ۷۵ سانتی‌متر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای خرید لوستر و لامپ برای لوستر می توانید به مجله میتره راجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید