لامپ ال ای دی کوچک چند ولت است ؟

لامپ ال ای دی کوچک چند ولت است ؟

لامپ ال ای دی کوچک

لامپ ال‌ ای‌ دی 

لامپ ال‌ای‌دی (لامپ LED) نوعی لامپ‌ است که برای روشنایی از دیود نورافشان استفاده می‌کند. لامپ ال ای دی کوچک در واقع این لامپ یک دیود نورافشان نیمه رسانا است که زمانی که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند از خود نور مرئی منتشر می­کند. لامپ ال ای دی رنگی که در ابتدا بیشتر به عنوان چراغ در درون دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد داشتند. مخصوصا لامپ ال ای دی کوچک ( لامپ ال ای دی ریز یا لامپ ال ای دی ۵ میلی متر ) توانسته اند جای خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کنند. اما شاید برای شما هم سوال باشد لامپ ال ای دی کوچک چند ولت است یا توان لامپ ال ای دی کوچک چند است و به چه برقی باید آن را متصل کرد.

کلمه LED مخفف کلمات Light emitting diode (دیود ساطع‌کننده نور) است. دیودهای ساطع‌کننده نور در واقع جزء خانواده دیودها هستند که زیرگروه نیمه هادی‌ها به‌شمار می‌آیند. خاصیت متمایز کننده ال‌ای‌دی‌ها نسبت به سایر نیمه‌هادی ها این است که با گذر جریان الکتریکی از آن‌ها مقداری انرژی به صورت نور از آن‌ها ساطع می‌شود.

لامپ ال ای دی کوچک چند ولت است ؟

توان لامپ ال ای دی کوچک

لامپ ال ای دی کوچک که به لامپ ال ای دی ۵ میلیمتری ( لامپ ال ای دی ۵ mm ) یک دیود نورانی دو پایه است که با تغذیه ۳ ولت DC میتواند رنگ های مختلفی مانند قرمز، سبز، آبی را نمایش دهد. این قابلیت لامپ ال ای دی کوچک رنگی میتواند به دلیل رنگهای متنوع تولیدی کاربرد گسترده ای یافته است. برای استفاده از این ال ای دی ها میتوان از یک باتری یا تغذیه ۵ ولت به همراه مقاومت ۴۷۰ اهم سری شده نیز استفاده نمایید از این لامپ میتوانید جهت تزیین داخل خودرو یا دکور منزل استفاده نمایید این محصولات معمولا بصورت عمده و تعداد بالا به فروش می رسد.

لامپ ال ای دی کوچک

لامپ ال ای دی کوچک و لامپ ال ای دی رنگی در زندگی ما نقش های بسیاری دارند، از لوازم برقی تا اسباب بازی ها و کاردستی ها. این ال ای دی ها می توانند به راحتی توسط یک باتری قلمی و یا یک منبع تغذیه روشن شوند و نور بسیار زیبایی تولید کنند. با توجه به اینکه ال‌ای‌دی‌ها می‌توانند نورهای رنگی مختلفی تولید کنند، در نورپردازی‌های تزئینی کاربر دارند. از سوی دیگر این لامپ‌ها نور مخرب ماورای بنفش تولید نمی‌کنند و به همین سبب در موزه‌ها برای روشنایی اشیاء قیمتی به کار می‌روند.

لامپ ال ای دی کوچک رنگی

به علت توان مصرفی پایینشان می‌توان از آن‌ها در روشنایی اضطراری استفاده کرد. در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، طول عمر، ضریب اطمینان روشنایی، درخشندگی بالا و دید در روز اهمیت زیادی دارند و به همین علت ال‌ای‌دی‌ها برای این منظور بسیار مناسبند. بسیاری از شرکت‌های معتبر خودروسازی، در چراغ راهنما و برخی چراغ‌های داخلی خودروهایشان از لامپ ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند .همچنین از این ال ای دی ها می توان در ساخت کاردستی استفاده کرد . ** این نوع led ها به ولتاژ بالا حساس هستند، احتیاط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید