لامپ برای سقف کاذب
خرید لامپ برای سقف کاذب

لامپ برای سقف کاذب

لامپ برای سقف کاذب

نورپردازی و لامپ برای سقف کاذب

سقف هر مکانی از جمله خانه یا محل کار از بخش های مهم هر ساختمانی می باشد که باید ظاهری زیبا و نورپردازی مناسب داشته باشد. سقف کاذب (false ceiling) پایین تر از سقف اصلی نصب می شود و می توان انواع لامپ و نورپردازی را روی سطح آن استفاده کرد. بطور مثال سقف خانه ها، اداره ها، فضاهای تجاری و … را می توان با نور مخفی و منابع دیگر نور مانند پنل های ال ای دی نورپردازی کرده و جلوه جذابی به آن ها بخشید و نور مناسبی را برای محیط ایجاد کرد.

در ادامه با این مطلب از مجله میتهر هماره باشید تا به بررسی انواع نورپردازی سقف کاذب، انواع لامپ برای سقف کاذب و … بپردازیم و راهنمای شما برای خرید لامپ ال ال دی برای سقف کاذب باشد.

انواع-نورپردازی-سقف-کاذب

انواع لامپ برای سقف کاذب

در برخی مکان ها در زمان ساخت و ساز، سقف های کاذب نصب می شود. لامپ برای سقف کاغذ یا به عبارتی لامپ ال ای ی  برای سقف کاذب باید ویژگی هایی مناسب برای این سقف را داشته باشد. بطور مثال لامپ های آویز مانند لامپ ال ای دی حبابی مناسب ایت سقف نیست و لامپ های که درون فضای سقف جای میگیرد در این نوع نورپردازی باید استفاده شود. 

لامپ ال ای دی برای سقف کاذب یا چراغ برای سقف کاذب می تواند طیف بسیار متنوع و گسترده ای شامل شود که از جمله آنها باید به موارد زیر راشاره کرد:

انواع نورپردازی سقف کاذب

سقف کاذب نقشی تزئینی داشته و اگر نورپردازی آن به صورت مناسبی انجام شود، جلوه زیبایی به خانه یا محل کار شما خواهد داد. بطور کلی نورپردازی روح تازه ای به مکات شما می بخشد و حال و هوای دیگری به آن می دهد. با نورپردازی سقف کاذب به صورتی ایده آل و استفاده مناسب از چراغ برای سقف کاذب می توانید مکان خود را علاوه بر نوردهی مناسب به مکانی آرامش بخش و کاربردی و زیبا تبدیل نمایید.

نور مخفی سقف کاذب

استفاده از نور مخفی از پرکاربرد ترین شیوه های نورپردازی سقف کاذب می باشد. این نوع نورپردازی برای منازلی با سبک مدرن و امروزی بسیار مناسب است و محیط را زیباتر و شیک تر نشان می دهد. در نورپردازی مخفی یا توکار از منابع نوری استفاده می شود که به هیچ وجه نمی توان آن ها را در سقف کاذب دید. این منابع، نوری مستقیم یا غیر مستقیم از خود منتشر می کنند.

نورپردازی نقطه ای سقف کاذب

نورپردازی نقطه ای گونه ای از نورپردازی سقف کاذب می باشد که در آن از چراغ های متصل و شبکه ای استفاده نمی شود. در واقع چراغ ها به شکل نقطه های یک در میان بر روی سقف قرار می گیرند. در این نوع نورپردازی عمدتا لامپ های ال ای دی و فلورسنت به کار می رود.

هالوژن برای سقف کاذب

این لامپ ها دارای طول عمر و شارژ نوری بالایی می باشند. هالوژن ثابت و هالوژن ریلی در نورپردازی سقف های کاذب استفاده زیادی دارد. برای مدل دادن نور بر روی سقف و زیباتر به نظر رسیدن نورپردازی از این شیوه نورپردازی استفاده می شود. لامپ های هالوژنی ال ای دی نقش زیادی در زیباسازی سقف دارند. سقف کناف طرح های گوناگونی دارد که با انتخاب مدل مناسب و نورپردازی صحیح آن، علاوه بر روشن کردن محیط می توانید جلوه جذابی به آن بدهید و زیبایی آن را دو چندان نمایید.

با توجه به نوع نورپردازی و نیاز خود می توانید اقدام به خرید لامپ برای سقف کاذب نمایید. 

 

منابع: مانی نور، kreatecube.com

دیدگاهتان را بنویسید