لامپ گیمینگ چیست ؟
لامپ گیمینگ

لامپ گیمینگ چیست ؟

لامپ گیمینگ

لامپ گیمینگ چیست ؟

شاید شما هم این روزها اسم لامپ گیمینگ یا لامپ اتاق گیمینگ را شنیده باشید و یا حتی قصد خرید لامپ گیمینگ یا خرید لامپ گیمری را داشته باشید. در این مطلب از مجله میتره به معرفی اجمالی این نوع لامپ پرداخته ایم.

 میتره تولید کننده این نوع لامپ « نمی باشد.»

معمولا لامپ های گیمینگ شامل لامپ ال ای دی های نواری مجهز به یو اس بی هستند. معمولا این لامپ های ال ای دی رنگی انعطاف پذیر و بی خطر برای نصب روی سطوح صاف است. بنابراین می توان مانیتور، تلویزیون، کنسول بازی، میز، کامپیوتر شخصی، دیوارها و موارد دیگر را متناسب با سلقه و استفاده مورد نظرتان شخصی سازی کنید و تغییر دهید. وجود کنترل درون خطی به راحتی به شما امکان می دهد تا چندین افکت، رنگ، سرعت و  سطوح مختلف روشنایی را تنظیم کنید. چراغ های بازی یا لامپ گیمری می تواند هر گوشه ای را با خیال راحت با چرخش و تغییر زاویه پوشش دهد.

 

خرید گیمینگ لامپ

بازی کردن در نیمه‌های شب و در محیط تاریک اتاق می‌تواند به چشم‌ها آسیب برساند. با نورپردازی صفحه نمایش خود با گیمینگ لامپ، می توان نسبت کنتراست را افزایش داد که باعث می شود تصویر بهتر به نظر برسد و بازتاب نور را روی چشم شما کاهش دهد. رنگ ها همچنین با دادن آرامش و افزایش تمرکز حواس می توانند بر نحوه بازی شما تأثیر بگذارند.

همچنین نوع دیگیر از این لامپ ها، لامپ گیمینگ رومیزی است. اگر قصد دارید دکوراسیون میز گیمینگ خود را تغییر داده و زیباتر کنید یا در فضای تاریک اتاق، یک شی زیبا با طرح گیمینگ داشته باشید تا جلوه و ظاهر زیبایی به فضای اطرافتان دهد، این لامپ‌های رومیزی گزینه مناسبی است. لامپ‌های رومیزی با طرح گیمینگ می‌تواند به‌عنوان چراغ خواب نیز استفاده شود. 

لامپ گیمری

لامپ گیمینگ هوشمند

شرکت نانولیف که توانسته به یکی از تولیدکنندگان اصلی لامپ های هوشمند تبدیل شود محصول جدیدی برای گیمرها تولید کرده است که نورپردازی موزائیکی هوشمندی برای دیوار اتاق آن‌ها به ارمغان می‌آورد و لامپ مناسبی به عنوان لامپ اتاق گیمینگ محسوب می شود.

این محصول به گیمرها امکان این را می‌دهد که لامپ را با تنظیمات PC شان کنترل کنند. در واقع رنگ‌های گیمر لامپ با رنگ‌هایی که در کامپیوتر گیمر به نمایش درآمده همخوانی پیدا می‌کند اما این یکپارچگی به صورت یکطرفه انجام نمی‌شود. کنترل لمسی که لامپ فراهم کرده به این معناست که گیمرها با استفاده از آن‌ها می‌توانند بازی مورد نظرشان را با آن‌ها اجرا کنند یا حتی کامپیوتر را با لمس کاشی متناظر آن روشن و خاموش کنند.

نورپردازی را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که به رویدادهای داخل بازی واکنش نشان دهد. مثلا امتیاز گرفتن، آماده شدن برای اجرای یک عمل خاص در بازی یا رسیدن به چک پوینت‌های ذخیره می‌توانند باعث چشمک زدن و تغییر رنگ این کاشی‌ها شوند. با این کار توجه گیمر به اتفاقات مهم در بازی با دقت بیشتری جلب خواهد شد.

 

 

منابع

DigitalTrends , Amazon

دیدگاهتان را بنویسید