لامپ ال ای دی گرد
لامپ ال ای دی گرد

لامپ ال ای دی گرد

لامپ ال ای دی گرد

لامپ ال‌ ای‌ دی چیست و چه کاربردی دارد ؟

لامپ ال‌ای‌دی نوعی لامپ‌ است که برای روشنایی از دیود نورافشان استفاده می‌کند. در واقع این لامپ یک دیود نورافشان نیمه رسانا است که زمانی که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند از خود نور مرئی منتشر می­کند. این لامپ‌ها که در ابتدا بیشتر به عنوان چراغ در درون دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد داشتند، با مزایا و کاربردهای لامپ ال ای دی سقفی مانند لامپ ال ای دی گرد سقفی ، این محصولات توانسته اند جای خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کنند. کلمه LED مخفف کلمات Light emitting diode (دیود ساطع‌کننده نور) است. دیودهای ساطع‌کننده نور در واقع جزء خانواده دیودها هستند که زیرگروه نیمه هادی‌ها به‌شمار می‌آیند. خاصیت متمایز کننده ال‌ای‌دی‌ها نسبت به سایر نیمه‌هادی ها این است که با گذر جریان الکتریکی از آن‌ها مقداری انرژی به صورت نور از آن‌ها ساطع می‌شود.

انواع لامپ LED

با توجه به نوع مصرف، می توان کاربرد لامپ ال ای دی سقفی را به سه دسته اصلی تقسیم کرد :

همچنین انواع لامپ ال ای دی شامل موارد زیر می باشد و لامپ ال ای دی گرد در قسمت پنل ال ای دی و لامپ هالوژن قابل تهیه است.

لامپ ال ای دی گرد

پنل ال ای دی سقفی گرد

پنل ال ای دی گرد سقفی

یکی از جدیدترین و درعین حال پرکاربردترین محصولات شرکت رادویرانور در بازار روشنایی، پنل های میتره است. این پنل ها به واسطه شارنوری بالا، بهره نوری بییش از ۹۰ درصد، شاخص نمود رنگ بیش از ۸۰، طول عمر بیش از ۲۵ هزار ساعت و زاویه تابش ۱۲۰ درجه گزینه مناسبی برای مصارف خانگی، تجاری، اداری، هتل ها، بیمارستان ها و مصارف زیباسازی و دکوراسیون هستند. این پنل ها در سه رنگ آفتابی، مهتابی و نور طبیعی با دمای رنگ (۳۰۰۰، ۴۰۰۰ و ۶۵۰۰ درجه کلوین ) تولید می‌شوند که در انتخاب خرید پنل ال‌ای‌دی سقفی توکار مورد توجه قرار گرفته است.

محصولات میتره فاقد عناصر مضری مانند جیوه و سرب بوده و دارای نشان استاندارد هستند. تمامی محصولات شرکت رادویرانور دارای خدمات پس از فروش ۱۲ ماهه نیز می باشند. پنل ال‌ای‌دی میتره دارای رتبه بندی مصرف انرژی A+ در زمره  محصولات با بیشترین راندمان مصرف انرژی قرار گرفته است. پنل ها در سه رنگ آفتابی، مهتابی و نور طبیعی تولید شده و بسته به نوع کاربرد برای محیط های خانگی، اداری و صنعتی مناسب است.

کاربرد پنل ال ای دی گرد

مناسب برای مراکز تجاری و بانک ها، ادارات و سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه، اتاق کنفرانس، هتل‌ها، سالن نمایشگاه و لابی ساختمان هاست. مناسب برای استفاده سقف کاذب که در حال حاضر از چراغ‌های CFL، رشته‌ای یا هالوژن استفاده می‌گردد. قابل استفاده در شرایط محیطی خشک و سرد. در مکان‌های با احتمال ریزش آب و یا در دمای بسیار بالا استفاده نشود.

 

لامپ ال ای دی گرد هالوژنی

لامپ ال ای دی سقفی گرد هالوژن

لامپ ال ای دی هالوژنی میتره شرکت صنایع تولیدی رادویرانور یکی از پر مصرف ترین لامپ های ال ای دی است. کاربردهای خانگی و تجاری لامپ هالوژن (لامپ smd) در بخش‌های مختلفی مانند دکوراسیون باعث اقبال خوب عمومی به این نوع لامپ شده است. علت نام گذاری این لامپ ها با اسم لامپ هالوژن (لامپ اس ام دی ) به علت تشابه ظاهری این محصولات با لامپ‌های هالوژن قدیمی است. لامپ LED هالوژنی با دو نوع تکنولوژی SMD و COB و پایه استارتی GU10 تولید می‌شود که برای روشنایی عمومی، نورپردازی متمرکز و موضعی مناسب است. از ویژگی‌های بازر این محصول می‌توان به طول عمر بالا و صرفه‌جویی بیش از %۸۵ در مصرف انرژی اشاره کرد. شاخص نمود رنگ بیش از ۸۰ ، زاویه تابش ۳۶ درجه ای از ویژگی های این لامپ است.

کاربرد لامپ هالوژن گرد سقفی

لامپ ال‌ای‌دی هالوژنی مناسب برای مصارف روشنایی عمومی، نورپردازی خانگی و دکوراسیون است. عملکرد مناسب در شرایط محیطی سرد، خشک می باشد. هنگام استفاده از این نوع لامپ، از ولتاژ مناسب (۲۳۰) ولت استفاده کنید. در زمان نصب، تعویض و تمیز کردن محصول، از قطع بودن جریان برق اطمینان حاصل کنید. از جداسازی اجزاء، تعمیر و یا تغییر در محصول خودداری کنید. از قرار دادن محصول در مجاورت اشیاء قابل اشتعال خودداری کنید. در مکان هایی با احتمال ریزش آب استفاده نشود. از تماس دست با محصول در زمان روشن بودن و یا اندک زمانی پس از خاموشی به سبب حرارت بالا خودداری کنید.

راهنمای خرید لامپ ال ای دی

سال های زیاد است که روشنایی منازل و محل کارمان با استفاده از لامپ های رشته ای معمولی انجام شده است. لامپ هایی که بسیار پرمصرف هستند، طول عمر کوتاهی دارند و بیشتر انرژی مصرفی خود را به جای نور به گرما تبدیل می کنند. در این روزها و با توجه به این که همه ابعاد زندگی ما با پیشرفت فناوری دچار تغییرات شده اند بهتر است ما نیز جایگزینی مناسب برای لامپ های رشته ای و قدیمی پیدا کنیم و اقدام به خرید لامپ ال‌ای‌دی بنماییم.

اگر قصد خرید لامپ برای خانه یا خرید لامپ برای مغازه و فروشگاه را دارید، برای آشنایی با مزایای لامپ ال ای دی و کاربرد لامپ ال ای دی در هر محیط، مطالب لامپ‌های ال‌ ای‌ دی برای نورپردازی فروشگاه‌ ها و  لامپ ال ای دی برای خانه و حیاط و لامپ برای اتاق خواب راهنمای خوبی برای انتخاب شما و یا حتی در زمینه  تعمیر لامپ ال‌ای‌دی یا نصب لامپ ال‌ای‌دی مفید است.

تنوع مدل های مختلف لامپ‌ ال‌ای‌دی با قیمتهای متفاوت بسیار زیاد است، بنابراین هنگام خرید لامپ LED از فروشگاه، داشتن اطلاعات کافی و توجه به نوع کاربرد اهمیت بسیاری دارد. برای آشنایی با انواع لامپ ال‌ای‌دی، کاربرد لامپ LED و مزایای LED به مجله میتره مراجعه کنید. در این مجموعه می‌توانید با توجه به نوع مصرف (مسکونی، اداری، تجاری و …) با مناسب‌ترین محصولات LED آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید