چرا لامپ روشن نمیشه ؟
چرا لامپ روشن نمیشه

چرا لامپ روشن نمیشه ؟

چرا لامپ روشن نمیشه ؟ علت روشن نشدن لامپ

یکی از مشکلات رایجی که در مورد لامپ اتفاق می افتد این است که ممکن است گاهی لامپ روشن نشود و برای شما این سوال پیش آمده چرا لامپ روشن نمیشه ؟ لامپی که سالم و یا حتی نو بوده است. در این مطلب از مجله لامپ ال ای دی میتره به موضوع علت روشن نشدن لامپ ال ای دی و … پرداخته ایم تا بتوان دلایل مختلف آن را شناخت و رفع نمود.

چرا لامپ روشن نمیشه ؟ علت روشن نشدن لامپ چیست ؟

هنگامی که لامپ روشن نمی شود، معمولا علت روشن نشدن لامپ یکی از موارد زیر است:

  • شاید لامپ سوخته باشد.
  • سیم کشی لامپ یا اتصال به مشکل دچار باشد.
  • اتصالات به پریز قطع شده و جریان برق منتقل نشود.
  • محل اتصال لامپ و سوکت شل شده باشد که باید آن را محکم کنید.
  • کلید برق دچار مشکل شده باشد.
  • پریز خروجی لامپ خوب عمل نکند.

رفع علت روشن نشدن-لامپ

ابتدا باید خود لامپ را بررسی کنید تا ببینید سوخته است یا خیر. اگر لامپ سوخته باشد که باید تعویض گردد یا تعمیر شود. برای آموزش تعمیر لامپ ال ای دی می توانید به مجله میتره مراجعه کنید یا مطلب علت سوخن لامپ ال ای دی را مطالعه نمایید.

سپس بررسی کنید که آیا لامپ به صورت درست و محکم در محل سوکت یا سرپیچ خود قرار گرفته باشد. خیلی مواقع به مرور زمان. لامپ از سرپیچ شل می شود و اتصال برق آن برقرار نیست. در این موقع فقط کافی است تا حباب را محکمتر ببندید تا این مشکل حل شود.

در لامپ های سوکتی باید قسمت فلزی سوکت در وسط قسمت انتهایی سوکت را بررسی کنید. اگر صاف شده بود، به وسیله وسیله ای عایق مانند پیچ گوشتی و در هنگام قطع بودن برق باید آن را خم کنید و کمی رو به بالا بیاورید تا با حباب لامپ تماس پیدا کند. فراموش نکنید همیشه قبل از دست زدن به سوکت لخت لامپ، برق را از جعبه کلید مدارشکن (Circuit breaker) قطع کنید.

اتصالات برق مریوط به کلید را بررسی کنید و مطمئن شوید که محکم هستند و قطعی ندارند.

پس از قطع کردن برق، اتصالات سیم در تجهیزات روشنایی و تابلوی کلید مدارشکن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها کاملاً محکم به هم وصل شده­ اند. اگر درباره سالم بودن سیم ها و اتصالات شک دارید، باید از یک تکنسین برق بخواهید تا آنها را بررسی کند. اگر تخصص برقی در انجام کارهای الکتریکی ندارید، به هیچ وجه به اتصالات موجود در تابلوی کلید مدارشکن دست نزنید.

علت-روشن-نشدن-لامپ-چیست

چرا لامپ چشمک میزنه ؟ ( علت سوسو زدن لامپ )

دلیل چشمک زدن لامپ ال ای دی می‌تواند علت های بسیاری داشته باشد. برای رفع مشکل سوسو زدن لامپ یا فلیکرینگ لامپ ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید. برای این کار باید به وضعیت لامپ خود در زمان چشمک زدن و اجزای داخل مدار ترانسفورماتور، کلید، سنسور، دیمر و … نیز توجه کنید.

معمولا چشمک زدن لامپ LED می‌تواند به دلایل زیر اتفاق بیافتد:

  • ترانسفورماتور
  • سیم‌کشی اشتباه
  • کلیدهای چراغ‌ دار
  • مشکلات دیمر
  • سنسور حرکتی نامناسب
  • بی‌کیفیت بودن لامپ

علت جرقه زدن لامپ

هر گونه خرابی یا به اصطلاح عامیانه اتصالی در روشنایی ها باعث میشه وقتی کلید روشنایی زده شد به جای روشن شدن چراغ مورد نظر با یک جرقه توی کلید مواجه بشید !
و بعد از اون یک صدای خفیف و خاموش شدن بخشی از واحد یا بعضی اوقات قطع کل برق.
البته همه اینها در صورتیه که شانس داشته باشید و کار سیم کشی تون رو یه برقکار مجرب انجام داده باشه تا در این مواقع فیوز بتونه وظیفه خودش رو بدرستی انجام بده.

در هر صورت این قطعی برق از اون دسته هست که تقریبا میشه علت رو زود فهمید. چون دنبال کردن مسیر سیم های همون کلید نابکار و تست روشنایی یا هر چیز دیگه ای که اون کلید کنترلش میکنه میتونه توی رفع این دردسر کمکتون کنه. اگر هم سخت بود میتونید از  برقکار ساختمان کمک بخواهید.
برای مثال اتصال توی سیم های لوستر ، یا خشک و خراب شدن سیم های داخل آرک یا داخل کناف یا خرابی یک سرپیچ لامپ ، یا اشکال توی بالاست ، درایور ال ای دی، یا حتی خرابی یک جک لامپ مهتابی و یا سوختن هواکش سرویس بهداشتی و دلایل دیگه ای از این دست همگی شما رو با این مشکل روبرو میکنه که باید برای رفعش دست به کار بشید و یا از یک برقکار ماهر و خبره استفاده کنید.

 

در این مورد می توانید مقالات سوختن لامپ ال ای دی و چرا لامپ می سوزد ؟ را مطالعه نمایید.

 

این پست دارای 2 نظر است

  1. Yasi

    خوب بود مطلب ولی به کار من نیومد😐

  2. اس

    سلام پریز برق داره اما لامپ روشن نمیشه بی زحمت جواد دهید چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید