خرید لامپ ال ای دی ارزان بی کیفیت
خرید-لامپ-ال-ای-دی-ارزان-بی-کیفیت

خرید لامپ ال ای دی ارزان بی کیفیت

خرید لامپ ال ای دی ارزان

این روزها خرید لامپ ال ای دی بخ نسبت لامپ کم مصرف و لامپ رشته ای بیشتر بوده است. اما به دلایل اقتصادی و قدرت خرید مصرف کنندگان، اقبال بازار به سوی خرید لامپ ال ای دی ارزان قیمت است که عمدتا لامپ چینی وارداتی با لامپ مونتاژ داخل با نازل ترین کیفیت است. بحث پایین بودن کیفیت لامپهای کم‌مصرف وارداتی از چین از مدتها پیش مطرح بوده و هر از گاهی طرح جمع‌آوری لامپ های کم‌مصرف‌ و ال ای دی چینی‌ غیراستاندارد از سطح بازار انجام می‌شود.

علاوه بر واردات قانونی لامپ بخش زیادی از لامپ های موجود در بازار نیز از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند. لامپهایی که صرفا به دلیل قیمت پایین‌تر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در این مطلب از مجله میتره به بررسی علت تفاوت قیمت لامپ ها و مقایسه لامپ ال ای دی ارزان و لامپ ال ای دی گران پرداخته ایم. 

چگونه لامپ ال ای دی ارزان تولید کنیم ؟

فاکتورها و دلایل مختلفی می‌تواند باعث تغییر و کاهش قیمت لامپ ال ای دی شود. از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت لامپ ال ای دی می توان به کیفیت قطعات و هزینه های تولید اشاره کرد که برخی از تولیدکنندگان لامپ در کشور راهکارهای را برای کاهش قیمت تمام شده انتخاب می کنند که در نهایت منجر به تولید محصول بی کیفیت خواهد شد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم که شامل:

  • استفاده از قطعات ارزان قیمت (مانند درایور، هیت سینک، چیپ و …)
  • استفاده از جنس بدنه ارزان قیمت
  • پرداخت حداقل حقوق و مزایا به نیروی کار
  • صرف نظر کردن از هزینه های استاندارهای ایمنی و بهبود محیط کار
  • صرف نظر کردن از هزینه های استانداردهای زیست محیطی و محصولات تولید

بازیافت-لامپ-ال-ای-دی-کم-مصرف

قیمت ارزان لامپ‌ غیراستاندارد !

مدارهای طراحی شده ال ای دی ها همواره دارای سوییچ های کاهنده سنتی خود نیست و در بعضی از مواقع لازم است سوییچ های جایگزینی را تهیه شود.

بیشتر کاهنده‌ ها، برای به کارگیری در لامپ‌‌ های رشته ‌ای طراحی شده‌ اند، که برای کاهش میزان برق فرستاده‌ شده به لامپ استفاده می ‌شود. کاهش میزان انرژی، روشنایی را کم می ‌کند. اما با دانش جدیدی که درباره ال ‌ای ‌دی‌ ها وجود دارد، هیچ ارتباط مستقیمی بین روشنایی آن و انرژی مصرف‌ شده وجود ندارد.

اگر که می ‌خواهید ال ‌ای ‌دی‌ شما مجهز به کاهنده باشد، باید یک از این دو مورد را انجام دهید: به دنبال لامپ ‌های ال‌ ای ‌دی‌ باشید که با کاهنده‌ های سنتی سازگارند، یا سوییچ کاهنده فعلی خود را با نمونه سازگار با ال ‌ای ‌دی‌ جایگزین نمایید. زمان خرید لامپ ال ‌ای‌ دی، این به شما کمک می ‌کند تا بدانید از چه نوع سوییچ کاهنده‌ ای باید استفاده بنمایید، اما اگر اطلاعی از آن ندارید (یا دنبال دردسر نیستید)، جستجوی ساده ‌ای را درباره ال ‌ای ‌دی‌ های سازگار با کاهنده ‌های لامپ‌ های ال ‌ای ‌دی انجام دهید.

شاید مطالعه راهنمای خرید لامپ ال ای دی نیز در خرید شما را راهنمایی کند.

اگر قصد خرید لامپ ال ای دی برای کاهش هزینه برق تان را داشته باشید، حتما متوجه شده اید که قیمت لامپ ال ای دی متفاوت است و تصمیم گیری در این مورد خرید لامپ مناسب دشوار است.

فاکتورها و دلایل مختلفی می‌تواند باعث تغییر و کاهش قیمت لامپ  شود. از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت خرید لامپ

  • فلیکر یا نوسان روشنایی

حال اگر در تولید، درایور لامپ ال ای دی مناسب نباشد و یا از ترانس استفاده شود که برق را به صورت کاملا DC شده ارائه ندهد، این پدیده بسیار شدید تر از لامپ های مهتابی مشاهده می گردد. از عوارض فلیکرینگ می توان به سردرد های مزمن، فشار و ناراحتی چشم اشاره کرد که از زمان رواج لامپ های فلورسنت باره توسط مصرف کنندگان مطرح شده است. همچنین اینگونه لامپ ها به هیچ عنوان مناسب کارهایی مانند مطالعه نمی باشند.

اگر در تولید لامپ ال ای دی از تجهیزات مناسب استفاده شود میزان فلیکر به صفر می رسد و این مورد یکی از دلایل برتری لامپ ال ای دی در مقابل لامپ های کم مصرف می باشد.

  • توان راکتیو

توان راکتیو توانی می باشد که باعث روشنایی در لامپ نمی گردد و در اثر عناصر خازنی و یا سلفی به وجود می آید. همچنین نسبت توان حقیقی به توان ظاهری را ضریب توان گویند. هر چه ضریب توان به عدد یک نزدیک تر باشد لامپ از بازده بالاتری برخوردار است.

متاسفانه دیده شده در لامپ ال ای دی ارزان قیمت ضریب توان حتی  به ۰٫۵ هم میرسد. اینگونه لامپ ها مثلا اگر به اسم ۹ وات تولید گردند در واقع مصرف بسیار بیشتری دارند و هدف ما از جایگزینی لامپ ال ای دی را در جهت کاهش مصرف برق کاملا زیر سوال می برند.

  • هیت سینک و چیپ ال ای دی

کیفیت هیت سینک و چیپ ال ای دی و درایور عواملی مشترک بین لامپ ال ای دی بوده که باعث کاهش قیمت لامپ ال ای دی می گردد و استفاده از هیت سینک و چیپ ال ای دی و درایور با کیفیت، باعث افزایش قیمت لامپ و البته کیفیت آن می شود.

قیمت لامپ ال ای دی و صرفه جویی در هزینه برق

انواع لامپ براساس نوع فناوری ساخت آن قیمت متفاوتی دارد. بطور مثال در بین لامپ های رشته ای، لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی کمترین قیمت خرید لامپ را رشته دارد و سپس کم مصرف یا مهتابی و لامپ ال ای دی. اما نمی توان خرید لامپ رشته ای خرید لامپ ارزان در نظر گرفت. به غیر هزینه اولیه خرید لامپ باید سایر هزینه های لامپ مانند طول عمر و تعویض لامپ و هزینه مصرف برق لامپ را نیز در نظر گرفت.

اگر قید خرید لامپ ال ای دی ارزان بی کیفیت را بزنید و لامپ استانداری را خریداری کنید، لامپ ال ای دی، در مصرف برق صرفه جویی بسیار زیادی می کنند. اما در زمان خرید هرگز انتظار خرید لامپ ال ای دی ارزان تر از سایر لامپ ها را نداشته باشد. اما لازم است بدانید که هرچند هزینه قیمت لامپ LED بیشتر است و هزینه های بیشتری را متحمل می‌شوید اما در واقع این کار یک سرمایه گذاری اقتصادی برای آینده محسوب خواهد شد.

لازم به ذکر است با توجه به میزان رقابت در بازار تولید لامپ ال ای دی، قیمت لامپ تا حد زیادی کاهش یافته اما باز هم هزینه بیشتری را به نسبت لامپ های رشته ای باید پرداخت نمایید. البته فراموش نکنید لامپ ال‌ای‌دی شما باید استاندارد باشد.

قطعا در اولین قبض برق خود شاهد یک صرفه جویی زیاد در هزینه های برق مصرفی خود خواهید بود که قیمت آن را توجیه پذیر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید