بهترین لامپ بازار کدام است ؟
بهترین لامپ ال ای دی بازار

بهترین لامپ بازار کدام است ؟

بهترین لامپ بازار کدام است ؟

لامپ یا چراغ الکتریکی یک چشمه نور مصنوعی است که شامل یک منبع نوری و قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی مثل حباب، اتصالات، به همراه مدارات راه انداز مانند خازن و … می‌شود که در یک محفظه شیشه ای یا پلاستیکی قرار داده شده‌اند، و از آن‌ها جهت تبدیل انرژی الکتریکی به روشنایی کمک می‌گیرند. بهترین لامپ یا بهترین لامپ ال ای دی یا بهترین لامپ کم مصرف بستگی به ویژگی ها و فناوری آن محصول دارد و با بررسی انواع لامپ می توان بهترین لامپ بازار را تعیین کرد. در ادامه با مطلب از مجله لامپ ال ای دی میتره با ما همراه باشید.

انواع لامپ

از گذشته تا کنون نسل های مختلفی از انواع لامپ‌ ساخته و روانه بازار شده است. هر کدام از انواع لامپ ها کاربرد خاص خود را دارند. در ادامه در این مطلب از مجله میتره انواع لامپ ذکر شده است که شامل موارد زیر است و برای انتخاب بهترین لامپ بازار باید آنها را مقایسه کرد.

 

سوختن لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی یا لامپ رشته ای ؟

لامپ LED آخرین فناوری پیشرفته در صنعت نور و روشنایی هستند. لامپ های ال ای دی کوچک بوده، لامپ‌های جامد قدرتمندی بوده، انرژی بهینه و طول عمر بالایی نیز دارند. این باعث می‌شود که ال ای دی ها نسبت به لامپ رشته ای از دوام بیشتری برخوردار باشند. فناوری ال ای دی همچنین دارای مزیت‌های بیشتری در مقایسه با لامپ های دارای نور سیمابی، فلورسنت و دیوایس‌های روشنایی دیگر هستند. این می‌تواند شامل عمر بیشتر (۶۰ هزار ساعتی)،‌مصرف انرژی کمتر (۹۰ درصد)، کاهش هزینه‌های نگهداری و ایمنی بیشتر باشد.

لامپ ال ای دی بهتری است یا لامپ کم مصرف ؟

لامپ‌های ال‌ای‌دی معمولاً نسبت به لامپ‌های کم مصرف، میزان مصرف برق کمتری دارند. البته این حالت همیشگی نیست و بسیار بستگی به المان‌های به کار رفته در هر دو نوع لامپ دارد. فقط در زمانی می‌توان گفت که یک لامپ ۱۰ وات LED نور بیشتری از یک لامپ ۱۰ وات کم مصرف دارد که المان‌های تشکیل دهنده هر دو لامپ از یک سطح کیفیت برخوردار باشند.

همچنین این وضعیت در مورد مقایسه عمر لامپ‌ها نیز صادق است؛ به صورت اسمی، لامپ LED در حدود ۵۰۰۰۰ ساعت طول عمر مفید دارد در صورتی که لامپ کم مصرف دارای ۸۰۰۰ ساعت طول عمر مفید است. اما در عمل مشاهده می‌شود که این ارقام تا حدودی با ارقام واقعی متفاوت است. که این مساله یکی از دیگر از مزایای لامپ ال ای دی است که کاربرد لامپ ال ای دی را بیشتر از لامپ کم مصرف کرده است.

درون لامپ کم مصرف، مقداری جیوه دارد که بسیار سمی است. در صورت شکستن تیوب لامپ کم مصرف این ماده در محیط پخش شده و می‌تواند باعث مسمومیت گردد. بیشتر مصرف‌کنندگان این لامپ پس از سوختن یا از کار افتادن آن، آن را به همراه سایر زباله‌ها به درون سطل‌های معمولی زباله می‌اندازند. لامپ کم مصرف به محیط زیست آسیب می‌رساند. در مجموع می توان گفت بهترین لامپ کم مصرف هم نسبت به لامپ ال ای دی گزینه مناسبی نیست.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب، تفاوت لامپ ال‌ای‌دی با لامپ‌های کم مصرف را مطالعه بفرمایید.

بهترین لامپ ال ای دی کدام است ؟

با وجود اینکه تمامی لامپ های ال ای دی از یک فناوری مشترک استفاده می کنند اما بین لامپ های ال ای دی برندهای مختلف تفاوت زیادی وجود دارد.  مهمترین نکته در مورد لامپ ال ای دی داشتن استاندارد های مختلف است. لامپ ال ای دی با نشان استاندارد بسیاری از پارامترها را دارد می باشد که شامل مواردی مانند مصرف برق، طول عمر و .. است. همچنین تفاوت دیگر در لامپ های ال ای دی کیفیت قطعات و تجیهزات استفاده شده در تولید لامپ است که از قطعات ارزان قیمت و بی کیفیت تا مواد با کیفیت متغیر می باشد.

انواع لامپ ال ای دی

مساله گارانتی و قیمت لامپ‌های ال ای دی همواره یکی از دغدغه های مصرفغ کنندگان بوده است. معمولا همیشه قیمت خرید لامپ‌  ال ‌ای‌ دی مورد سوال قرار می‌گیرد. طبیعی است که به‌دلیل فناوری‌های بکاررفته در تولید لامپ‌های LED و کیفیت بالای این نوع از لامپ‌ها قیمت اولیه نسبت به سایر لامپ‌ها به چشم بیاید اما نتایج آن قطعاً موجب صرفه‌جویی می‌شود.

با آنکه این روزها تنوع لامپ‌های ال ای دی در بازار زیاد است اما با نگاهی به شرایط و طول عمر گارانتی محصولات، خریداران می‌توانند انتخاب دقیق‌تری داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به‌سراغ کارشناس فروش شرکت تولیدی رادویرانور؛ تولیدکننده لامپ‌های ال ای دی میتره در ایران و با گواهینامه استاندارد ایران و اروپا (CE&RoHS)، رفتیم. تمام محصولات میتره با گارانتی ۱۲ ماهه به بازار عرضه می‌شود.

این شرکت از سال ۱۳۹۴ با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی و نیاز اساسی کشور به تولید کالاهای باکیفیت در زمینه محصولات روشنایی، محصولاتی همه رده با کالاهای تراز اول دنیا تولید کرده و با نام تجاری میتره در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است. که در حال حاضر به اروپا نیز صادرات دارد. مزیت دیگر این برند مصرف انرژی لامپ های آن است که رده A+  را دارای می باشند.

برخی برندها در رنگ نور محدودیت دارند و فقط یک رنگ را تولید می کنند، برخی برندها مانند لامپ ال ای دی میتره یا مازی نور محصولاتی در رنگ های مهتابی، آفتابی و طبیعی تولید می کنند.

در نهایت در جواب بهترین لامپ بازار کدام است باید گفت بهترین لامپ کم مصرف هم در مقابل لامپ ال ای دی توانایی رقابت ندارد و خرید لامپ ال ای دی بهترین لامپ بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید