چراغ زیر کابینتی

چراغ زیر کابینتی

چراغ زیر کابینی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام شب و کار در آشپزخانه با مشکل کم نوری مواجه شده باشید. بطور کلی نورپردازی خانه و بخش مهمی مثل آشپزخانه قسمتی از هر خانه است که افراد در آن ساعات زیادی از روز را در آنجا می گذراند. یکی از فضاهایی که نورپردازی در معماری و دکوراسیون داخلی و همچنین تامین روشنایی اهمیت زیادی دارد، آشپزخانه است. یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه نیز نورپردازی کابینت و زیر کابینت است. این روزهای با گسترش استفاده از لامپ های ال ای دی، چراغ روکار زیر کابینتی و چراغ توکار زیر کابینتی Under Cabinet Lighting برای نور پردازی زیرکابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از مجله میتره به بررسی و راهنمای خرید چراغ زیرکابینتی می پردازیم.

چراغ زیرکابینتی چه کاربردی دارد ؟

در طراحی و دکوراسیون داخلی این روزها، برای کار کردن در آشپزخانه بیشتر از کابینت در کنار اجاق گاز و سینگ ظرفشویی استفاده می شود. کابینت نیز در آشپزخانه ها اکثرا کنار دیوار هستند.

همچنان متداولترین نوع چراغ در آشپزخانه ها چراغ های آویزان از سقف است. مشکل لامپ ها و چراغ های آویزان از سقف این است که این کار باعث می شود افراد پشت نور یعنی در سایه مشغول کارند این مساله باعث می شود در حین کار نور کافی نداشته باشند.

همچنین میز آشپزخانه‌ها و دیگر سطح هایی که در زیر کابینت‌ها قرار گرفته‌اند نور کم و قسمت هایی در سایه خواهد بود. این کار باعث سایه شما روی اجسام که شما با آن ها سرکار دارید، به خودتون آسیب بزنید و در ترکیب کردن مواد غذایی دچار اشتباه شوید.

خرید-چراغ-زیرکابینتی روکار

چراغ‌ زیر کابینتی معمولا ولتاژ پایینی دارد و بخاطر مصرف برق کم  از لحاظ اقتصادی به صرفه است. این چراغ دقیقا در زیر کابینت آشپزخانه‌ها نصب می‌شوند و برای حذف سایه‌ها و نقاط تاریک آشپزخانه طراحی شده اند و علاوه بر نوردهی به آشپزخانه جلوه زیبایی می بخشد. با نصب چراغ زیر کابینت با نور سفید روشن در آشپزخانه ها و در زیر کابینت می توان یک فضای زیبا خلق کرد.

در صورت نصب چراغ زیر کابینتی در آشپزخانه و حمام خانه خود حتما از نوع روکش‌دار آن استفاده کنید. در این نوع فضاها معمولا قطعات ال ای دی در معرض گرما، رطوبت و چربی هستند و به همین دلیل نوع روکش‌دار آن‌ها طول عمر بیشتری دارد. نوارهای ال ای دی بدون روکش مناسب فضاهایی مانند درون کابینت‌ها هستند که تراشه‌های آن‌ها در معرض هیچ نوع عنصر آسیب‌زننده‌ای نیستند.

انواع چراغ زیرکابینتی

برای زیر کابینت‌ها از ابتدا که این ایده برای طراحی و استفاده در‌ آشپزخانه پیاده شد، انواع مختلفی از چراغ به کار رفت. در بین این چراغ‌ها می‌توان به موارد زیر استفاده کرد:

  • چراغ‌های مهتابی
  • چراغ‌های گرد
  • چرا‌غ‌های ریلی
  • چراغ پشت سر هم

از لحاظ ظاهری نیز چراغ زیرکابینتی به دو دسته اصلی تقسیم می شود که شامل:

  • چراغ زیر کابینتی توکار
  • چراغ زیر کابینتی روکار

هر یک از این چراغ‌ها معایب و مزایای مربوط به خود را دارند. از بین همه چراغ‌ها، چراغ‌های پشت سر هم ال ای دی بیشتر مورد پسند قرار گرفتند. این چراغ‌ها، ال ای دی های  کم‌حجم و کوچکی هستند که به طور نور مخفی نصب شده و نیاز آشپزخانه را از نور و روشنایی کاملاً رفع می‌ کنند. این چراغ‌ها،‌ می‌توانند به صورت گسترده در فضای زیر کابینت، پخش شده و نور مخفی یک‌دستی برای شما به ارمغان بیاورند.

چراغ-زیرکابینتی-توکار

پیشنهاداتی برای خرید چراغ زیر کابینتی

اگر قصد خرید چراغ زیرکابینتی توکار یا چراغ زیرکابینتی توکار را دارید به این موارد توجه داشته باشید:

اگر می‌خواهید نور زیرکابینت‌ها خیلی زود از چشم شما نیفتند و از وجود آنها احساس خستگی نکنید، از نور مخفی استفاده نمایید. استفاده از چراغ‌های دسته‌ای پشت‌ سر هم این امکان را به شما می‌دهند که یک مهتابی زیر کابینتی با نور مخفی داشته باشید.

انتخاب نور مهتابی یا نور سفید بجای نورهای رنگی یا نور زرد، بهتر است. چرا که با انتخاب نور رنگی، نمی‌توانید رنگ اصلی مواد غذایی و خیلی چیزهای دیگر را به درستی تشخیص دهیدیا نور زرد نوری آرامشبخش و مناسب اتاق خواب است. درست است که در کوتاه‌ مدت جلوه‌ی چراغ‌های رنگی زیباتر است و متنوع‌تر به نظر می‌آیند، اما به سرعت خسته‌کننده خواهند شد.

با این وجود ممکن است شما دوست داشته باشید بجای استفاده از نور مخفی، از چراغ‌های بزرگتر استفاده کنید یا برای طراحی، چراغ‌های رنگی را بکار بگیرید. چراغ زیر کابینتی، باید فضایی آرامش‌دهنده در فضا ایجاد کند و می کند. در این صفحه می‌توانید انواع چراغ‌های زیر کابینتی را مشاهده کنید و با توجه به خصوصیاتی که مدنظرتان هست، مدل مناسب چراغ زیرکابینتی را خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید