آموزش نحوه تعمیر لامپ ال ای دی بزرگ
تعمیر-لامپ-ال-ای-دی-بزرگ

آموزش نحوه تعمیر لامپ ال ای دی بزرگ

تعمیر لامپ ال ای دی بزرگ

برای آموزش نحوه تعمیر لامپ ال ای دی بزرگ بهتر است یک آشنایی قبلی و کلی با ساختار این لامپ داشته باشید. همانطور که می دانید یک لامپ ال ای دی در واقع یک منبع روشنایی یا دیود نورانی محسوب می شود که تولید نور را با کمک این دیودهای نوری تولید می کند. طول عمر بالا، روشنایی نور با کیفیت  و مصرف بهینه انرژی از مزایای استفاده از لامپ ال ای دی می باشد. اما اگر لامپ ال ای دی آسیب ببیند نحوه تعمیر لامپ ال ای دی چگونه خواهد بود؟ برای آموزش تعمیر لامپ ال ای دی در ادامه با این مطلب از مجله لامپ ال ای دی میتره همراه باشید.  

لازم به ذکر است که مطالب ذکر شده در سایت صرفا جنبه آموزشی دارد و اگر هیچ آشنایی با تعمیرات و قطعات الکتریکی ندارد تعمیر باید توسط متخصصین صورت گیرد.

آموزش تعمیر لامپ ال ای دی

مراحل گام به گام آموزش تعمیر لامپ ال ای دی بزرگ

تعمیر لامپ LED کار دشواری نیست و احتیاج به مکان خاصی هم ندارد. برای تعمیر این نوع لامپ شاید در ابتدا تنها آشنایی مختصری با عملکرد لامپ و لحیم کاری کافی باشد. درون این لامپ ها چند ال ای دی روی بورد نصب شده و با توجه به طراحی آن بصورت سری یا موازی مدار را تشکیل داده است. این مورد درباره لامپ ال ای دی کوچک و بزرگ یکسان است.

آموزش تعمیر لامپ ال ای دی

برخلاف مدار موازی، در مدار سری اگر یکی از ال ای دی ها خراب شود لامپ دیگر روشن نخواهد شد. در مدار سری جریان از همه ال ای دی ها می گذرد و افت ولتاژ در هرکدام شان باعث ایجاد روشنایی می گردد. یک عدد دیود یا درایور ، مقاومت و چند خازن جریان برق مناسب مستقیم (DC) را برای لامپ تامین می کند. ابتدا این اجزا الکتریکی لامپ را بررسی کرد و سپس خود ال ای دی ها را بررسی کرده تا مشخص شود کدام قطعه خراب است و احتیاج به تعویض دارد.

 

گام ۱ : ابزار لازم برای تعمیر لامپ بزرگ

برای تعمیر لامپ ال‌ای‌دی وجود برخی ابزار ضروری است. این ابزار شامل موارد زیر می باشد:

  • هویه
  • سیم لحیم
  • روغن لحیم
  • مولتی متر
  • انبرک یا پنس
  • چیپ های ال ای دی

آموزش تعمیر لامپ ال ای دی

گام ۲ : باز کردن لامپ ال ای دی بزرگ و بررسی قطعات

در حین تعمیر هیچ گاه لامپ ال ای دی را روی سرپیچ باز و تعمیر نکنید. ابتدا لامپ باید باز شده تا تعمیر شود و تا زمانی که بصورت کامل سرهم نشده است آنرا روی سرپیچ نبندید. بی توجهی به این نکته ممکن است موجب برق گرفتگی و حتی خطر مرگ را در پی داشته باشد.

ابتدا حباب لامپ ال ای دی را بپیچانید و باز کنید. سپس بورد را بررسی کنید تا اگر آثار خرابی یا آسیب فیزیکی وجود دارد را پیدا کنید. با کمک مولتی متر خازن ها و دیودها را بررسی کنید. معمولا این قطعات سالم هستند، اما در گام اول باید این قظعات را چک کرد.

در گام بعدی باید ال ای دی ها را بررسی کرد تا لامپ خراب را پیدا کنید. با کمک دیودسنج مولتی متر می‌توان ال ای دی ها را بررسی کرد. ممکن است ال ای دی سوخته از ظاهرش مشخص باشد و روی بورد آثار سوختگی یا سیاهی بجا گذاشته باشد. اگر ال ای دی با دیودسنج مولتی متر روشن شد و با جابجا کردن دو سر آن خاموش ماند سالم است، وگرنه خراب بوده و باید این قطعه تعویض گردد.

گام ۳ : تعویض ال ای دی های خراب

با هویه دو طرف ال ای دی خراب را کمی حرارت داده و تا بتوانید آنرا جدا کنید. نگران سالم درآوردن آن نباشید چون این قطعه دیگر قابل تعمیر نیست. اما باید مراقب باشید به بورد آسیبی نرسد. به وسیله پنس ال ای دی جدید را در محل ال ای دی سوخته قرار دهید. سپس دو طرف آن را با هویه به بورد لحیم کنید. توجه کنید که جهت مثبت و منفی درست باشد.

گام ۴: بستن لامپ و تست

پس از تعویض قطعه خراب، با دقت بورد و حباب لامپ را بسته و محکم نمایید. توجه کنید حباب را بیش از اندازه فشار ندهید تا آسیب نبیند. سپس آن را برای تست به سرپیچ بسته و روشن نمایید. با اجرای این مرحله، تعمیر لامپ ال ای دی بزرگ شما به پایان رسیده است.

البته پیشنهاد ما این است که پس از مطالعه راهنمای خرید لامپ ال ای دی اقدام به خرید یک لامپ LED استاندارد بنمایید. همچنین اگر علاقع مند هستید در خانه یک لامپ ال ای دی بسازید می توانید مطلب  ساخت لامپ ال ای دی را هم مطالعه نمایید. 

همچنین می توانید مطلب نحوه تعمیر لامپ مهتابی کم مصرف و تعمیر درایور ال ای دی را هم از سایت مطالعه نمایید.

انواع لامپ ال‌ای‌دی میتره تولیدی صنایع رادویرانور دارای یکسال گارانتی است و در صورت مشکل برای لامپ خود می توانید به بخش خدمات پس از فروش میتره مراجعه و نمایید و یا در بخش گارانتی میتره از شرایط گارانتی مطلع شوید. همچنین توجه نمایید هرگونه باز شدن و یا تعمیر و یا دستکاری محصول آنرا از شرایط گارانتی خارج می کند.

آموزش ویدئویی تعمیر لامپ ال ای دی بزرگ

[/vc_column]

این پست دارای یک نظر است

  1. رضا مقدم

    سلام
    من رضا مقدم هستم
    قصد دارم طرح عالی و مهمی را به شما پیشنهاد نمایم .

    درخصوص کاهش مصرف و یا افزایش نوردهی لامپهای مختلف به میزانی فراتر از قابلیتهای لنز عدسی
    و رسیدن به دانش و تخصصی که بتوان در گزینه نور لامپها با این تکنیک ، از تمامی طیفهای نوری بهره برد از سفید تا بالاترین درجه رنگهای تیره
    که بصورت انتخابی برای مصرف کننده قابل انتخاب و یا تغییر خواهد بود بدینترتیب که مثلا یک لامپ با این تکنولوژی و قدرت بیرقیب در نوردهی میتواند رنگهای پیشفرضی را داشته باشد و آنهارا به تناسب نیاز جابجا کند
    این امکانات با عدم تغییر در قیمت تمام شده لامپها برای مصرف کننده بینهایت ارزشمند است و بسته به کیفیت خود لامپ هرگز محصول دیگری را ترجیح نخواهد داد .
    وجه دیگر ای این فرآیند اقدام بیسابقه ایست که در سطح جهان اتفاق میافتد و سبک لامپها بدین صورت متحول خواهد شد
    و با استفاده از این امتیاز ات انحصاری و خاص ، در این صنعت و در سطح جهان رتبه اول را بصورت دائم کسب نمائید
    بر همین اساس بطور واضح و روشن اعلام مینمایم که هزینه اجرایی این طرح بسیار ناچیز بوده و در فرآیند قیمت تمام شده محصول تاثیر محسوسی نخواهد گذاشت و عمده هزینه ، مربوط به خرید طرح میباشد.
    درصورت تمایل و اعلام نظر ، مستندات قابل تایید اولیه این طرح درقالب عکس و فیلم ارسال خواهد شد .
    شماره تماس جهت تسریع در انجام امور مربوطه ۰۹۱۹۸۰۸۰۸۰۴

دیدگاهتان را بنویسید