راهنمای خرید لامپ ال ای دی برای لوستر
راهنمای خرید لامپ برای لوستر

راهنمای خرید لامپ ال ای دی برای لوستر

راهنمای خرید لامپ ال ای دی برای لوستر

روشنایی در خانه همیشه اهمیت بسیار زیادی داشته است. لامپ کلید روشنایی خانه ما است، اما چه لامپی؟ لوستر (chandelier) یا لامپ آویز ؟ کاری که برای روشنایی منزل انجام میدهیم از اهمیت روشنایی خانه بیشتر است. قطعا دوست ندارید که با ارقام نجومی روی قبض برق خانه‌تان روبه‌رو شوید و هزینه برق روشنایی زیادی بپردازید. از طرف دیگر اگر به دکوراسیون و زیبایی ظاهر خانه‌ اهمیت بدهید می‌دانید که روشنایی خانه‌تان با آویزان کردن هر لامپی، باعث می‌شود ظاهر نامناسبی در خانه ایجاد کنید. در ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی را هم نباید نادیده گرفت. اما برای پاسخ به این سوال ها در پیشنهاد می کنیم با این مطلب راهنمای خرید لامپ برای لوستر یا خرید لامپ لوستری از مجله لامپ ال ای دی میتره با ما همراه باشید و بتوانید بجای مراجعه به بازار روشنایی لاله زار بصورت خرید لامپ اینترنتی  را تجربه کنید.

مطلب راهنمای خرید لوستر را هم می توانید هم اکنون مطالعه کنید

چه نوع لامپی برای لوستر مناسب است ؟

در بین انواع لامپ، بهترین لامپ‌ ال ای دی است و از میان انواع لامپ ال ای دی ، لامپ‌ ال ای دی فیلامنتی و یا لامپ ال ای دی شمعی ، لامپ ال ای دی اشکی ، بهترین لامپ برای لوستر است.

لامپ‌ فیلامنتی از نظر ظاهری شبیه لامپ‌ رشته‌ای یا همان لامپ تنگستنی قدیمی است و نورشان بسیار به نور لامپ‌های رشته‌ای نزدیک است اما مصرف برقشان ۸۰ درصد از کمتر است. یک لامپ ال ای دی، ۸۰ درصد کمتر از یک لامپ رشته‌ای برق مصرف می‌کند. یکی دیگر از مزایای لامپ ال ای دی مانند لامپ‌های فیلامنتی ظاهر بسیار زیبای آن است.

یک لامپ لوستر با نور مناسب در زیبا جلوه کردن لوستر و کل فضای خانه، نقش مهمی ایفا می‌کند. در انتخاب لامپ مناسب برای لوستر، شدت نور لامپ ( شدت روشنایی لامپ ) با توجه به متراژ اتاقی که لوستر در آن قرار دارد، رنگ نور لامپ‌ها و نوع لامپ‌ها را باید در نظر گرفت.

خرید لامپ لوستر ال ای دی

لامپ ال ای دی مخصوص لوستر

لامپ ال ای دی مخصوص لوستر معمولا همان لامپ ال ای دی شمعی یا لامپ ال ای دی اشکی است. اما بعضی لوسترها سرپیچ معمولی دارد و لامپ‌های حبابی معمولی استفاده میکنند. اما لامپ ال ای دی شمعی و اشکی و همچنین لامپ فیلامنتی هم روشنایی بیشتری دارد و هم مصرف کمتری دارد.

لامپ‌های ال ای دی از لامپ فلوئورسنت هم مصرف‌ کمتری دارند. خطرات سلامتی و زیست محیطی لامپ‌های کم‌ مصرف را ندارند و کیفیت نور مناسبی دارند.

لامپ های رشته‌ای به شدت گرما تولید می‌کنند و تقریبا ۹۵ درصد در هزینه برق این لامپ‌ها، صرف تولید گرما می‌شود. لامپ‌های کم مصرف هستند که مصرف بسیار کمتری از لامپهای رشته‌ای دارند اما خطراتی دارند که نمی‌توان نادیده گرفت. لامپ‌های کم مصرف برای روشن با جیوه که ماده سمی و خطرتلکی است کار می کند. در هنگام شکستن لامپ کم مصرف، جیوه موجود در آن وارد محیط می‌شود و حتی پاکسازی محیط از لامپ کم مصرف شکسته مشکل را بطور کامل حل نمی کند.

 

لامپ‌های لوستر با لامپ ال ای دی فیلامنتی

خرید لامپ ال ای دی فیلامنتی

همه لامپ‌های ال ای دی، دقیقا با همان اندازه و همان سرپیچ لامپ‌های شمعی ساخته شده‌اند، و به راحتی با لامپ‌های شمعی قدیمی و کم مصرف لوستر، قابل تعویض هستند. لامپ قدیمی به علت گرمای زیاد، بسیار داغ می‌شوند و در هنگام تعویض آنها باید مراقب باشید که دستتان نسوزد. حتی لامپ‌های کم مصرف نیز تا حدودی داغ می‌شود.

انتخاب رنگ و توان لامپ مناسب لوستر برای منزل

لامپ‌های فیلامنتی ال ای دی میتره در رنگ‌ها آفتابی و مهتابی در بازار وجود دارد که گزینه نمناسبی برای لامپ لوستری است. انتخاب رنگ نور کاملا سلیقه‌ای است. بعضی از افراد لامپ‌های آفتابی را برای رنگ نور اتاق یا پذیرایی خود می‌پسندند. بعضی دیگر، نورهای مهتابی را می‌پسندند ولی، اکثر افراد از نورهای ترکیبی استفاده می‌کنند. یعنی لامپ‌های آفتابی و مهتابی را در لوستر کنار هم می‌گذارند.

برای یک اتاق دوازه متری بطور مثال نیاز به لامپ ال ای دی حبابی ۱۵ وات میتره دارید. اگر نور کمتری می‌خواهید از لامپ ال ای دی حبابی ۱۲ وات و اگر روشنایی بیشتر از حد معمول می‌خواهید، از لامپ ال ای دی حبابی ۲۰ وات برای یک سرپیج در اتاقی ۱۲ متری استفاده کنید. بنابراین حالا اگر اتاق شما ۲۴ متری است توان لامپ های ذکر شده را دو برابر کنید.

اما از آنجا که لامپ ۱۵ وات شمعی نداریم، عدد ۱۵ را می‌توانید به تعداد شاخه‌های لوستر تقسیم کنید. مثلا فرض کنید یک لوستری برای یک فضای ۲۴ متری دارید.  برای ۲۴ متر نیاز به ۳۰ وات لامپ ال ای دی است. برای این کار می‌توانید ۶ عدد لامپ لامپ ال ای دی اشکی ۵ وات میتره یا ۷ عدد لامپ ال ای دی فیلامنتی اشکی ۴ وات میتره و … استفاده کنید.

نکات پایانی راهنمای خرید لامپ لوستری

لامپ لوستر فیلامنتی

سرپیچ لوستر

سرپیچ اولین گزینه در خرید لامپ ال ای دی برای لوستر است زیرا برخی از لوستر ها از سرپیچ شمعی (E14) و برخی نیز از سرپیچ معمولی(E27) بهره می برند و طبیعتا از نظر سرپیچ با هم متفاوت هستند. برای اطلاع در مورد انواع سرپیچ لامپ می توانید مطلب انواع پایه های لامپ را مطالعه کنید.

ارتفاع لامپ

اگر از لوستر هایی که دارای حباب هستند خریداری نموده اید ، باید لامپی را انتخاب کنید که ارتفاع آن بیشتر از حباب لوستر شما نباشد تا لامپ از حباب بیرون نزند.

توان مصرفی لامپ

این مورد بسته به میزان نور مورد نیاز شما و میزان کشش سیم کشی لوستر می تواند متغییر باشد. البته اگر از لامپ های ال ای دی استفاده کنید با مورد دوم مشکلی نخواهید داشت زیرا که این لامپ ها بسیار کم مصرف و با حرارت پایین هستند.

 

و در نهایت به این موارد توجه داشته باشید:

  • رنگ مناسبی داشته باشد
  • میزان نوردهی آن برای فضای مورد نظر کافی باشد
  • پرمصرف نباشد
  • محیط را گرم نکند
  • طول عمر بالا داشته باشد
  • هزینه مناسبی داشته باشد (خرید لامپ جدید یا تعویض آن)

 

همچنین در مورد اطلاعات بیشتر برای خرید لامپ و خرید لامپ لوستر می توانید مطالب زیر را مطالعه نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید